۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۱۲۴۴۲۱

اخبار کوتاه انتخاباتی از استان آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ حضور مردم در پای صندوق های رای از نخستین لحظات رای گیری، آمادگی ادارات ثبت احوال استان برای ارائه خدمات و حضور 194 خبرنگار برای پوشش خبری انتخابات از جمله اخبار کوتاه آذربایجان غربی است.
حضور مردم در انتخابات


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حضور مردم در پای صندوق های رای از  نخستین لحظات رای گیری، آمادگی ادارات ثبت احوال استان برای ارائه خدمات و حضور 194 خبرنگار برای پوشش خبری انتخابات از جمله اخبار کوتاه آذربایجان غربی است.

*حضور پر شور مردم در پای صندوق های رای از نخستین لحظات رای گیری

با وجود سرمای شدید در آذربایجان غربی مردم این استان با شروع زمان رای گیری در پای صندوق های رای حاضر شده اند، به گونه ای که در بسیاری از شعب اخذ رای استان و به ویژه ارومیه شاهد صفوف طولانی مردم هستیم.

صندوق های اخذ رای در مسجد قبا و شهرداری ارومیه از جمله شعبه های اخذ رای است که مردم با صف های طولانی در انتظار انداختن رای خود به صندوق هستند.

در آذربایجان غربی دو میلیون و 211هزار و 906 نفر واجدان شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 682 هزار و 618 نفر واجدین شرایط ارومیه را شامل می شود.

در انتخابات مجلس هشتم یک میلیون و 821 هزار و 154 نفر شرایط رای دادن داشتند که طبق آمار اعلام شده از سوی رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در انتخابات مجلس هشتم با حضور نهصدو نود هزار و 637 نفر در پای صندوق های رای، شاهد مشارکت 39/54 درصدی مردم استان در رای گیری بودیم.

انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای 66 هزار و 550 رای اولی آذربایجان غربی تجربه نخست در پای صندوق های رای و مشارکت در تعیین سرنوشت خود خواهد بود.

*آمادگی ادارات ثبت احوال آذربایجان غربی برای ارائه خدمات

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: ادارات ثبت احوال سراسر آذربایجان غربی امروز تا پایان زمان رای گیری به منظور ارائه خدمات شناسنامه و کارت ملی در روز انتخابات به مردم دایر می باشد.

محمد جوان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور مشارکت آحاد مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و با توجه به لزوم ارائه کارت شناسایی ملی و شناسنامه برای رای دهندگان، ادارات ثبت احوال برای شهروندانی که کارت ملی آنها مفقود و یا در دسترس نیست گواهی تائید شماره ملی صادر می کند.

وی اضافه کرد: درخواست‌های صدور شناسنامه المثنی که مدرک خود را تحویل ادارات داده‌اند بدون زمان‌بندی و خارج از مهلت قانونی صادر می‌شود.

جوان اظهار کرد: شناسنامه‌های افرادی که برای الصاق عکس، تغییر نام و نام خانوادگی یا هرگونه اصلاح مشخصات سجلی به ادارات ثبت‌ احوال تحویل شده بلافاصله صادر و آماده تحویل به صاحبان شناسنامه است.

* حضور 194 خبرنگار برای پوشش خبری انتخابات آذربایجان غربی

رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: برای 194 خبرنگار و عکاس برای پوشش خبری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی کارت صادر شده است.

علی اصغر شادجو، با اشاره به حضور 194 خبرنگار برای پوشش خبری انتخابات در آذربایجان غربی افزود: از این تعداد خبرنگار، 55 نفر اخبار انتخابات شهرستان ارومیه و باقی اخبار 16 شهرستان استان را پوشش می‌دهند.

به گفته شادجو، برگزاری مصاحبه‌های مطبوعاتی با مسؤولان و بازدید دسته‌جمعی از روند اخذ رای از برنامه‌های این کمیته است.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته صدا و سیما، تمام عکاسان و خبرنگاران خبرگزاری‌ها، نمایندگی روزنامه‌های سراسری و مطبوعات محلی با حضور در ستادهای انتخاباتی و محل‌های رای‌گیری روند برگزاری انتخابات و حضور مردم در پای صندوق‌های رای را در 12 اسفند ثبت و ضبط می‌کنند.

رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات آذربایجان غربی عنوان کرد: کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی در تمام فرمانداری‌های استان به منظور پوشش اخبار در 12 اسفندماه تشکیل شده است.

یادآور می شود، در آذربایجان غربی 88 نامزد برای کسب 12 کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی به رقابت می پردازند./936/پ202/ع

ارسال نظرات