۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۲۴۴۴۷
استاندار گلستان:

مشارکت حداکثری در انتخابات نشان‌دهنده دلدادگی ملت ایران به نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاندار گلستان با اشاره به این که حضور مردم در نخستین ساعت‌های آغاز انتخابات بسیار پر‌شور بوده است، گفت: این نشان دهنده عشق و دلدادگی ملت ایران به نظام اسلامی است.
استاندار گلستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، جواد قناعت، استاندار گلستان، امروز پی از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران با اشاره به این که حضور مردم در نخستین ساعت‌های آغاز انتخابات بسیار پر‌شور بوده است، گفت: این نشان دهنده عشق و دلدادگی ملت ایران به نظام اسلامی است.

وی با بیان این که شبکه‌های ماهواره ای در چند روز اخیر با دروغ پراکنی و تبلیغات منفی سعی در کم رنگ کردن مردم در انتخابات بودند، افزود: اما ملت هوشیار و بصیرت ایران اسلامی از همان دقایق ابتدایی  انتخابات حماسه آفرین بودند.

استاندار گلستان ادامه داد: در طول 33 سال انقلاب، انتخاباتی را در کشور سراغ نداریم که در صد مشارکت مردم کمتر از 50 درصد باشد، در حالی که درصد مشارکت مدعیان تاکنون بالاتر از 50 درصد نبوده است.

وی با بیان این که انتخابات برای خود پیام دارد، اذعان داشت: هر زمانی که دشمن فشار آورد، تهدید و شیطنت کرد تا مردم حضور کمتری داشته باشند شاهد حضور حماسی مردم در صحنه بوده ایم و این بیداری ملت ایران را می رساند.

قناعت تصریح کرد: رغبت مردم به سمت ولایت و رهبری از عوامل حساسیت این انتخابات است که بسیار ارشمند بوده و بیانگر آن است که نظام در حال آماده سازی جریانات و مسائل بزرگ است.

استاندار گلستان با اشاره به این که 71 نامزد برای هفت کرسی نمایندگی رقابت می‌کنند، اذعان داشت:‌ در هر انتخاباتی حساسیت‌های منطقه‌ای و قومیتی وجود دارد که تنوع قومیتی استان فرصتی است که ضمن بهره‌مندی از آن باید مراقبت شود تا ایجاد اصطکاک نکند.

قناعت با پیش بینی این که بیش از 75 درصد مردم استان در انتخابات امروز شرکت می کنند، گفت: مردم استان رکورد مشارکت را نسبت به دوره های قبل خواهند ربود.

وی گفت: در دوره های قبلی مجلس 70 درصد مردم استان حضور داشتند که پیش بینی می شود امروز بیش از 70 درصد و حتی در برخی حوزه های بالاتر از 80 درصد حضور یابند.

استاندار گلستان، انتخابات را هویت بخش دانست و با بیان این که حضور حداکثری مرد در پای صندوق های رأی سرنوشت جامعه را مشخص می‌کند، ادامه داد: تکلیف مردم این است که در انتخابات شرکت کنند، رأی دهند و افراد شایسته را معین کنند.

وی با اشاره به این که فضای رقابتی و صمیمی سالمی در بین کاندیداهای مجلس استان حاکم بوده است، افزود: مردم به دلیل باورها و اعتقادات دینی و التزام ولایتمداری به نظام عشق می‌ورزند و به آرمان‌های شهدا و امام راحل علاقه‌مندند.

قناعت افزود: بررسی میدانی انجام شده در قبل از ساعات اولیه شروع اخذ رأی در استان بیانگر آن بود که شهروندان قبل از ساعت رسمی آغاز رأی‌گیری شعبه‌های در جلوی درب مساجد و شعبات اخذ رای آماده دادن رأی هستند و این مساله بیانگر این است که مردم به نظام معتقد و علاقه مند هستند و مشارکت عالی در این دوره از انتخابات خواهند داشت./950/پ202/س

ارسال نظرات