۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۲۴۵۰۵
یکی از علمای گیلان:

مجلس بستری برای تأمین منافع شخصی و ریاست‌طلبی نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله رودباری بر پرهیز از تنازعات شخصی از سوی نمایندگان تأکید کرد و افزود: مجلس ابزاری برای خدمت است و باید نه بستری برای تأمین منافع شخصی و ریاست‌طلبی قرار نگیرد.
آيت الله سيد مجتبي رودباري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، آیت الله سید مجتبی رودباری‌ از علمای برجسته استان گیلان، امروز پس از شرکت در انتخابات در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت تأکید کرد: مردم در انتخاب نمایندگان اصلح حداکثر اهتمام را به خرج دهند.

وی در خصوص ضرورت انتخاب اصلح اظهار داشت: هر رای در جامعه اسلامی یک امانت است و طبق آیه قرآن که می فرماید امانت ها را به اهلش بسپارید، باید این امانت و رای را به اهل آن که اصلح هستند، بدهیم.

این عالم برجسته گیلانی تاکید کرد: انتخابات در سرنوشت انسان و در سرنوشت جامعه موثر است.

مدیر حوزه علمیه جامع رشت با اشاره به اهمیت و جایگاه مجلس در جامعه اسلامی، اعلام کرد: امری تا قبل از قانونی شدن می تواند مورد خدشه و اشکال قرار بگیرد، اما همین که از طرف مجلس شورای اسلامی امری به عنوان قانون تلقی شد، دیگر نمی شود به آن اشکال کرد.

وی همچنین یادآور شد: وکلای و نمایندگان قانون را تصویب می کنند، بر همین اساس اهمیت انتخاب اصلح بسیار زیاد است.

آیت الله رودباری با بیان این که در انتخاب نمایندگان اصلح باید حداکثر اهتمام را به خرج داد، اظهار داشت: مردم ما امروز در این امر مهم و خطیر شرکت کردند و پس از این وظیفه نمایندگان است که به اعتماد مردم باعملکرد خود پاسخ دهند.

وی با اشاره به وظایف نمایندگانی که از سوی مردم انتخاب می شوند، گفت: در بن بست ها به فصل الخطاب که ولایت فقیه است، متمسک شوند.

این عالم برجسته گیلانی بر پرهیز از تنازعات شخصی از سوی نمایندگان تأکید کرد و افزود: مجلس ابزاری برای خدمت است و باید نه بستری برای تأمین نفع شخصی و ریاست طلبی قرار نگیرد./950/پ202/س

ارسال نظرات