۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۲۴۵۱۰
امام جمعه تبریز:

کاندیداها در صورت عدم موفقیت آب به آسیاب دشمن نریزند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری از کاندیداها و هواداران آنان خواست در صورتی که رای لازم نیاوردند آب به آسیاب دشمن نریزند.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین دقایق رای گیری اظهار داشت: ملت ایران امروز به تاسی از ولایت فقیه از آغازین ساعات رای گیری در شعبه‌های اخذ رای حاضر شده اند.

وی شور و نشاط سیاسی جامعه را وصف ناپذیر دانست و خاطر نشان کرد: امید است حضور حماسی ملت پای صندوق‌های رای و انتخاب نماینده اصلح، 12 اسفندی ماندگار در تاریخ این کشور ثبت کند که مایه مباهات همگان باشد.

امام جمعه تبریز خطاب به کسانی که هنوز موفق به شرکت در انتخابات نشده اند، تصریح کرد: بایستی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتخاب نمایندگان اصلح مورد توجه ویژه قرار گیرد، به فرموده معظم له این دوره از انتخابات از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و باید ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی همانند گذشته این ویژگی را درک کنند.

وی حضور پرشکوه و به موقع در انتخابات را خاتمه ای بر یاوه‌گویی‌های دشمن دانست و افزود: همانطور که رهبری اشاره داشتند؛ دشمن به آخرین تیرهای خود رسیده، از این رو شایسته است مردم در برابر آخرین تیر دشمن که دلسرد کردن مردم و تحریم انتخابات است، ایستادگی کنند.

آیت الله شبستری با تاکید بر هوشیاری و بصیرت مردم در روزهای بعد از انتخابات مجلس اظهار داشت: دشمنان به دنبال تکرار سناریوی 88 در سراسر کشور هستند، کاندیداها نباید با برخی اقدامات و اظهارات پس از اعلام نتایج آب به آسیاب دشمن بریزند.

عضو خبرگان رهبری از کاندیداها و هواداران آنان خواست در صورتی که رای لازم نیاوردند آب به آسیاب دشمن نریزند، گفت: چنین اقداماتی، دشمن شادکن بوده و توهین به فهم و ارده ملت ایران است، رهبری اشاره کردند؛ مبادا این بار نیز کلاه فتنه 88 بر سر برخی نامزدهای غافل برود.

وی ساز و کارهای انتخاباتی در ایران را بسیار مطمئن، قانونی و غیرقابل نفوذ دانست و افزود: تقلب در انتخابت ایران غیرممکن است، از این همه باید از بیان سخنان بیهوده که فقط دشمن را شاد می‌کند، پرهیز شود، چراکه انتخابات برد و باخت نیست بلکه توفیق افتخار برای مستضعفان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر صفا و صمیمت میان نامزدهای انتخاباتی تصریح کرد: از نامزدهای مجلس نهم انتظار می رود که بعد از اعلام نتایج در جلسات صمیمی با هم حاضر شده و پیروزی نامزدهای راه یافته به مجلس را تبریک بگویند تا به این وسیله صفا و صمیمیت در جامعه نهادینه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز به تشریح اوضاع و تحولات سوریه پرداخت و اظهار داشت: همه پرسی اصلاح قانون اساسی سوریه با حضور گسترده مردم این کشور برگزار شد، این رویداد مهم سیاسی: با توجه به وضعیت سوریه لازم و ضروری بود.

آیت الله شبستری با بیان اینکه همه پرسی سوریه خواست مردم و حتی مخالفان دولت را محقق کرد، گفت: 60 درصد مردم سوریه در انتخابات حاضر شدند و 89 درصد رای مثبت با قانون اساسی سوریه دادند که خود این امر دشمنان اسلام و سوریه را مایوس کرد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنی غرب و آمریکا علیه دولت سوریه تمام نشدنی است، گفت: هر چند نظر مردم در این انتخابات تامین شد اما به نظر می‌رسد دولت‌های مرتجع منطقه که دنباله‌رو آمریکا هستند به این امر رضایت نداده و در صدد ادامه آشوبگری در سوریه هستند.

وی در پایان با اشاره به سالروز تشکیل کمیته امداد و بنیاد مستضعفان و جانبازان به‌عنوان دو یادگار ارزشمند امام راحل اظهار داشت: راه اندازی این دو نهاد انقلابی نشانه درایت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بوده و با برکات مهمی در سراسر کشور همراه است./935/پ201/ع

ارسال نظرات