۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۱۲۴۵۸۷
استاندار آذربایجان غربی:

کلاه فتنه 88 بر سر کاندیداها نرود

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان غربی به نامزدهای مجلس شورای اسلامی در استان هشدار داد کلاه فتنه 88 بر سر آنها نرود.
منشور اخلاقي انتخابات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، وحید جلال زاده، استاندار آذربایجان غربی عصر امروز در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات آذربایجان غربی با تاکید بر تبعیت از قانون توسط مجریان، نامزدها و مردم گفت: همه نازمزدها و هوادارانشان باید با تبیعت از قانون منتظر اعلام رسمی نتایج انتخابات باشند.

وی به نامزدهای مجلس شورای اسلامی در استان هشدار داد کلاه فتنه 88 بر سر آنها نرود.

جلال زاده در ادامه با بیان این‌که کاندیداها از برگزاری جشن و سرور بعد از اعلام نتایج شمارش آرا خودداری کنند، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده کاندیداهای منتخب جشن انتخابات را بعد از تایید شمارش آراء توسط شورای نگهبان برگزار می کنند.

جلال زاده با بیان این‌که در فقه اسلامی اگر مقدمه یک موضوع فاسد باشد اصل موضوع هم فاسد است، اذعان داشت: اگر مسیر راه یافتن نامزدی به مجلس شورای اسلامی با بی قانونی همراه باشد، اگر رای هم بیاورد منبطل است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: نامزدها در یک هفته مهلت تبلیغاتی ممیزه ولایتمداری پیدا می کنند و امروز مردم در میدان تشخیص با در نظر گرفتن رهنمودهای رهبری انتخاب خواهند کرد.

وی با اشاره به حضور پر شور مردم در انتخابات، گفت: صفوف فشرده ملت از ساعات اولیه رای گیری تا کنون واکنش ملت ایران به تحریم ها و تهدیدهای غرب است.

جلال زاده خاطرنشان کرد: با توجه به بازدیدهای انجام شده از شعب اخذ ری در ارومیه افزایش مشارکت مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره هشتم پیش بینی می شود.

یادآور می شود، در آذربایجان غربی دو میلیون و سه هزار و 82 نفر واجدان شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 51 درصد را مردان و 49 درصد را زنان شامل می شود.

در انتخابات مجلس هشتم یک میلیون و 821 هزار و 154 نفر شرایط رای دادن داشتند که طبق آمار اعلام شده از سوی رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در انتخابات مجلس هشتم با حضور نهصدو نود هزار و 637 نفر در پای صندوق های رای، شاهد مشارکت 39/54 درصدی مردم استان در رای گیری بودیم.

انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای 20 هزار رای اولی آذربایجان غربی تجربه نخست در پای صندوق های رای و مشارکت در تعیین سرنوشت خود خواهد بود.

به منظور مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی یک هزار و 856 شعبه اخذ رای پیش بینی شده که از این تعداد یک هزار و 50 حوزه ثابت و 806 حوزه نیز سیار است که تعداد 804 شعبه در شهرها و یک هزار و 52 شعبه نیز در روستاها مستقر خواهد شد.

برای صیانت از آرای مردم آذربایجان غربی در مجموع یک هزار و 866 بازرس، 187 سربازرس، 125 نفر اعضای هیات بازرسی در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور خواهند داشت.

همچنین در راستای برقراری امنیت انتخابات 27 هزار نفر در سراسر استان شامل عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی و به ویژه نیروی انتظامی مسؤولیت برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارند.

در آذربایجان غربی 88 نفر برای کسب 12 کرسی نمایندگی مجلس نهم رقابت می کنند که با انتخاب مردم سه نفر از حوزه انتخابیه ارومیه، یک نفر از بوکان، یک نفر از پیرانشهر و سردشت، دو نفر از میاندوآب، شاهین دژ و تکاب، یک نفر از خوی و چایپاره، یک نفر از سلماس، یک نفر از ماکو، چالدران، شوط و پلدشت، یک نفر از مهاباد و یک نفر هم از نقده و اشنویه به مدت چهار سال به خانه ملت راه خواهند یافت./936/پ202/س
ارسال نظرات