۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۱۲۴۶۱۱
فرماندار ارومیه خبر داد؛

ارسال 5 هزار تعرفه جدید به حوزه های اخذ رای

خبرگزاری رسا ـ فرماندار ارومیه از ارسال 5 هزار برگه تعرفه جدید به حوزه های اخذ رای خبر داد و افزود: در صورت ادامه روند مشارکت مردم در انتخابات این تعداد برگ تعرفه جدید نیز جوابگوی نیازهای مردم نخواهد بود.
انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، جواد شریف نژاد، فرماندار ارومیه در جریان بازدید ابراهیم فتح الهی، رییس ستاد انتخابات استان و خبرنگاران از فرمانداری ارومیه اظهار کرد: با مشارکت پرشور مردم ارومیه برگ تعرفه 90 درصد از شعب اخذ رای ارومیه به اتمام رسیده است.

وی از ارسال 5هزار برگه تعرفه جدید به حوزه های اخذ رای خبر داد و افزود: در صورت ادامه روند مشارکت مردم در انتخابات این تعداد برگ تعرفه جدید نیز جوابگوی نیازهای مردم نخواهد بود.

شریف نژاد خواستار تمدید مجدد مهلت اخذ رای در حوزه انتخابیه ارومیه شد و اظهار داشت: مردم با وجود سرمای هوا همچنان در شعب حاضر می شوند که باید تا اخرین نفر مراجعه کننده به شعب رای گیری انجام شود.

این مسؤول با اشاره به فعالیت 10 هزار نفر در راستای برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه ارومیه اظهار کرد: از این تعداد هشت هزار نفر عامل اجرایی و دو هزار نفر نیز امنیت انتخابات را تامین می کنند.

ابراهیم فتح الهی، رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی نیز در این بازدید با بیان اینکه تا کنون هیچ مشکلی در روند برگزاری انتخابات گزارش نشده، خاطرنشان کرد: تا آخرین نفر حاضر در شعب رای گیری انجام می شود.

در آذربایجان غربی دو میلیون و سه هزار و 82 نفر واجدان شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 51 درصد را مردان و 49 درصد را زنان شامل می شود.

در انتخابات مجلس هشتم یک میلیون و 821 هزار و 154 نفر شرایط رای دادن داشتند که طبق آمار اعلام شده از سوی رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در انتخابات مجلس هشتم با حضور نهصدو نود هزار و 637 نفر در پای صندوق های رای، شاهد مشارکت 39/54 درصدی مردم استان در رای گیری بودیم.

انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای 20 هزار رای اولی آذربایجان غربی تجربه نخست در پای صندوق های رای و مشارکت در تعیین سرنوشت خود خواهد بود.

به منظور مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی یک هزار و 856 شعبه اخذ رای پیش بینی شده که از این تعداد یک هزار و 50 حوزه ثابت و 806 حوزه نیز سیار است که تعداد 804 شعبه در شهرها و یک هزار و 52 شعبه نیز در روستاها مستقر خواهد شد.

برای صیانت از آرای مردم آذربایجان غربی در مجموع یک هزار و 866 بازرس، 187 سربازرس، 125 نفر اعضای هیات بازرسی در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور خواهند داشت.

همچنین در راستای برقراری امنیت انتخابات 27 هزار نفر در سراسر استان شامل عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی و به ویژه نیروی انتظامی مسؤولیت برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارند.

در آذربایجان غربی 88 نفر برای کسب 12 کرسی نمایندگی مجلس نهم رقابت می کنند که با انتخاب مردم سه نفر از حوزه انتخابیه ارومیه، یک نفر از بوکان، یک نفر از پیرانشهر و سردشت، دو نفر از میاندوآب، شاهین دژ و تکاب، یک نفر از خوی و چایپاره، یک نفر از سلماس، یک نفر از ماکو، چالدران، شوط و پلدشت، یک نفر از مهاباد و یک نفر هم از نقده و اشنویه به مدت چهار سال به خانه ملت راه خواهند یافت./936/پ202/س

ارسال نظرات