۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۱۲۴۶۱۳

شکوه انتخابات در آذربایجان غربی به اوج خود رسید

خبرگزاری رسا ـ با وجود بارش برف و کولاک مردم آذربایجان غربی دسته دسته خود را به شعب اخذ رای می رساندند تا در آخرین لحظات رای گیری در انتخابات شرکت کنند.
انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، بارش برف از چند روز پیش در شهرهای آذربایجان غربی آغاز شده به طوری که صبح 12 اسفندماه مسؤولان اجرایی انتخابات نهم در انتقال صندوق های سیار با مشکل مواجه شده بودند.

با آمادگی فرمانداری ها و همکاری اداره راه و ترابری و ستاد بحران استان بازگشایی مسیرها به سرعت انجام گرفت اما به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن برخی مسیرها اعضای صندوق ها مجبور به حمل صندوق های سیار با پای پیاده شدند.

هوای برخی از شهرهای آذربایجان غربی بسیار سرد است چنانچه به گفته فرماندار ارومیه، هوای ارومیه به پنج درجه زیر صفر رسیده بود.

با وجود شرایط جوی نامناسب مردم آذربایجان غربی از نخستین ساعات رای گیری تا کنون که دوبار مهلت رای گیری تمدید شده است، با شور و اشتیاق خاصی در پای صندوق های رای حاضر شداند و ولایتمداری و قانونمداری خود را به رخ جهانیان کشیدند.

مردم ولایتمدار و با بصیرت استان آذربایجان غربی امروز با حضور آگاهانه در پای صندوق های رای بار دیگر ثابت کردند که پاسدار و قدردان خون هزاران شهید تقدیمی در راه تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی انقلاب هستند.

در پی مشارکت باشکوه مردمی برگه های تعرفه در بسیاری از شعب اخذ رای به اتمام رسیده است و فرمانداری ها اقدام به توزیع تعرفه های جدید کردند.

شکوه انتخابات در آذربایجان غربی به اوج خود رسیده است به طوریکه مسؤولان پیش بینی مشارکت 60 درصدی مردم در انتخابات را دارند.

در آذربایجان غربی دو میلیون و سه هزار و 82 نفر واجدان شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 51 درصد را مردان و 49 درصد را زنان شامل می شود.

در انتخابات مجلس هشتم یک میلیون و 821 هزار و 154 نفر شرایط رای دادن داشتند که طبق آمار اعلام شده از سوی رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در انتخابات مجلس هشتم با حضور نهصدو نود هزار و 637 نفر در پای صندوق های رای، شاهد مشارکت 39/54 درصدی مردم استان در رای گیری بودیم.

انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای 20 هزار رای اولی آذربایجان غربی تجربه نخست در پای صندوق های رای و مشارکت در تعیین سرنوشت خود خواهد بود.

به منظور مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی یک هزار و 856 شعبه اخذ رای پیش بینی شده که از این تعداد یک هزار و 50 حوزه ثابت و 806 حوزه نیز سیار است که تعداد 804 شعبه در شهرها و یک هزار و 52 شعبه نیز در روستاها مستقر خواهد شد.

برای صیانت از آرای مردم آذربایجان غربی در مجموع یک هزار و 866 بازرس، 187 سربازرس، 125 نفر اعضای هیات بازرسی در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور خواهند داشت.

همچنین در راستای برقراری امنیت انتخابات 27 هزار نفر در سراسر استان شامل عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی و به ویژه نیروی انتظامی مسؤولیت برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارند.

در آذربایجان غربی 172 نفر برای نامزد شدن در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 93 نفر از سوی وزارت کشور تایید صلاحیت شدند.

در آذربایجان غربی 88 نفر برای کسب 12 کرسی نمایندگی مجلس نهم در استان به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد رقابت 25 نامزد در حوزه انتخابیه ارومیه، 13 نفر در نقده و اشنویه، 11 نفر در میاندوآب، شاهین دژ و تکاب، 10 نفر در خوی و چایپاره، 10 نفر در ماکو، چالدران، شوط و پلدشت، 6 نفر در مهاباد، 5 نفر در پیرانشهر و سردشت، 5 نفر در سلماس و 3 نفر در بوکان می باشد.

با انتخاب امروز مردم سه نفر از حوزه انتخابیه ارومیه، یک نفر از بوکان، یک نفر از پیرانشهر و سردشت، دو نفر از میاندوآب، شاهین دژ و تکاب، یک نفر از خوی و چایپاره، یک نفر از سلماس، یک نفر از ماکو، چالدران، شوط و پلدشت، یک نفر از مهاباد و یک نفر هم از نقده و اشنویه به مدت چهار سال به خانه ملت راه خواهند یافت. /936/ت301/س
ارسال نظرات