۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۲۴۶۵۳
خطیب جمعه بیروت:

تجربه های ایران در آزادی سیلی محکمی به تمامی مدعیان دفاع از دموکراسی است

خبرگزاری رسا ـ سید علی فضل الله با با تمجید از تجربه های پیشرو جمهوری اسلامی ایران در برگزاری انتخابات و آزادی سیاسی و رسانه ای، این تجربه ها را سیلی محکمی دانست به تمامی مدعیان دفاع از دموکراسی در منطقه.
سيد علي فضل الله
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امامین الحسنین(ع) در حاره حریک برگزار شد با تمجید از تجربه های پیشرو جمهوری اسلامی ایران در برگزاری انتخابات و آزادی سیاسی و رسانه ای، تاکید کرد: این تجربه های موفق ایران، سیلی محکمی است به تمامی مدعیان دفاع از آزادی و دموکراسی در منطقه.

وی همزمان با برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران، گفت: ایران امروز با توجه به تهدیدهای رژیم صهیونیستی و فشارهای خارجی، وارد مرحله جدیدی شده است؛ مرحله ای که در آن مردم با مشارکت پرشور و گسترده خود در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، حمایت خود را از آرمان های انقلاب اسلامی به بهترین شکل ممکن آشکار کرده اند.

سید علی فضل الله با ابراز اینکه ایران در حالی تجربه پیروز انتخابات مجلس شورای اسلامی را تکرار می کند که زیر سنگین ترین فشارهای سیاسی و تبلیغاتی طرف های خارجی و بیگانگان قرار گرفته است از ملت ایران خواست تا در مسیر پاسداری از وحدت و توانمندی خود و در کنار رهبری حکیم خود برای رویارویی با دسیسه های دشمنان باقی بمانند.

وی ماندگاری و پایداری جمهوری اسلامی ایران را در کنار پیشرفت علمی و تکنولوژیکی این کشور، قدرتی برجسته و پشتیبانی اصلی برای مسایل عربی و اسلامی و بیش از همه مساله فلسطین دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز مشکلی برای جهان عرب نبوده و نخواهد بود، بلکه قدرتی است که از آن حمایت می کند.

خطیب جمعه بیروت با اشاره به تجاوزگری های پیوسته رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، گفت: با سکوت کامل اتحادیه عرب، سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان ملل در برابر حملات گسترده رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، این رژیم همچنان به بازداشت شهروندان فلسطینی و یهودی سازی قدس شریف ادامه می دهد و مسجد الاقصی امروز گستاخانه مورد تعرض و عملیات وحشیانه صهیونیست های نژاد پرست قرار گرفته است.

وی با تجلیل از برگزاری نشست قدس در بیروت در هفته آینده، ابراز داشت: ما از هرگونه نشستی تحت عنوان قدس و رسیدگی به اوضاع فلسطینی ها حمایت می کنیم و ملت های عربی و اسلامی و کشورهای آنها باید در برابر حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به سرزمین های اشغالی و هتک حرمت مقدسات اسلامی موضع گیری کنند و سکوت و سستی را کنار بگذارند.

سید علی فضل الله با ابراز اینکه اگر اعراب واقعا به دنبال ایجاد تغییر و تحول در منطقه هستند باید به دنبال ایجاد تغییر و تحول در فلسطین باشند، کسانی که به تجهیز نظامی مخالفان نظام سوریه علاقمند هستند را مورد انتقاد قرار داد و افزود: این اقدام تنها به پیچیده تر شدن مشکلات سوریه می انجامد و بحران سوریه تنها با ارائه راهکار سیاسی حل می شود.

وی با اشاره به تدوین قانون اساسی سوریه و تایید گسترده مردم سوریه از آن، گفت: تدوین قانون اساسی جدید سوریه، گامی اساسی در راستای اجرای اصلاحات و برپایی سوریه ای جدید است و باید با گام های عملی همراه گردد تا فضای اعتماد متبادل میان حکومت و ملت حفظ شود./981/ب902/گ
ارسال نظرات