۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۲۴۶۷۲
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی:

هتاکی به قرآن نشانه ضعف استکبار از بیداری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی، با محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم گفت: هتک حرمت به قرآن و سوزاندن آیات کلام وحی نشانه ضعف استکبار جهانی از گسترش بیداری اسلامی در منطقه است.
حجت الاسلام فخري، مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي
حجت الاسلام سید محمد فخری، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان این که پیروان همه ادیان ابراهیمی در اقصی نقاط دنیا هتک حرمت مقدسات و ارزش های دینی را به شدت محکوم می کنند، گفت: قرآن سوزی و اهانت به آیات کلام وحی عمل حرام و مغایر با معیارهای آزادی اندیشه در مکتب اسلام است.

وی با بیان این‌که این کار از سوی تمامی علما، فضلا و مراجع تقلید و آیات عظام در کشور محکوم شده است، تصریح کرد: خداوند در آیات قرآن کریم جهنم سوزان و نابودی مطلق را مجازات عاملان اهانت به مقدسات دینی از جمله کتاب آسمانی کلام وحی، قرآن کریم دانسته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی معتقد است که جامعه مسلمین امروز باید با استناد به آیات و روایات قرآنی پاسخی کوبنده به عاملان این عمل ضد اخلاقی و تحجر آمیز دهند.

حجت الاسلام فخری در ادامه به آیات ابتدایی سوره مبارکه یونس اشاره و بیان داشت: خداوند در این آیات آتش سوزان و عذابی علیم را وعده منکر کنندگان آیات روشن الهی معرفی کرده است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی، در ادامه سوزاندن قرآن کریم را نشانه ضعف و زبونی استکبار جهانی و سردمداران غرب از جمله آمریکا و اسرائیل از گسترش بیداری اسلامی در منطقه و شکل گیری جنبش‌های آزادیخواه در قلب اروپا به پیروی از انقلاب ایران دانست و اظهار داشت: این عمل به خوبی بیانگر این مطلب است که استکبار جهانی با بنیان‌ها و معارف اصیل قرآن کریم و دین اسلام دشمنی آشکار دارد.

حجت الاسلام فخری همچنین خاطرنشان کرد: احترام به مقدسات و باورهای دینی پیروان ادیان مختلف یکی از توصیه‌های مکرر در دین اسلام است و بدون شک پیروان ادیان ابراهیمی که به آزادی اعتقادات پایبند هستند، نیز هتاکی به قرآن کریم به عنوان بالاترین مقدسات جامعه مسلمین را محکوم می‌کنند./936/ت302/س
ارسال نظرات