۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۲۴۶۹۱
با اعلام نتایج نهایی انتخابات؛

مشارکت 80 درصدی مردم استان گلستان در انتخابات مجلس نهم

خبرگزاری رسا ـ استاندار گلستان نتایج نهایی شش حوزه انتخابیه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در استان اعلام کرد.
استاندار گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، جواد قناعت، استاندار گلستان امروز در جمع خبرنگاران از مشارکت 80 درصدی مردم استان در نهمین دوره انتخابات مجلس خبر داد.

وی با بیان این که میزان مشارکت مردم در انتخابات رکورد خوبی بوده و از استان های برتر کشور در این زمینه خواهیم بود، افزود: درصد مشارکت مردم شهرستان های استان نیز به تفکیک مشخص شده است.

قناعت افزود: پس از انتخابات 12 اسفند ماه، شش نماینده از هفت نماینده مردم مستقیم به مجلس راه یافتند و فقط برای یک کرسی و منتخب دوم حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا، انتخابات به دور دوم کشیده شد که یک ماه پس از تائید نهایی شورای نگهبان شاهد انتخابات مرحله دوم این حوزه خواهیم بود.

استاندار گلستان در ادامه سخنان خود به اعلام نتیجه نهایی انتخابات نهم در استان اشاره کرد و گفت: در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا از 253 هزار و 572 رای م خوذه سید علی طاهری با کسب 74 هزار و 501 رای منتخب اول شد.

وی ادامه داد: عبدالحسین ناصری با کسب 50 هزار و 223 رای و عیسی امامی با 43 هزار و 312 رای به عنوان منتخبین دوم این حوزه انتخاب شدند که به مرحله دوم راه یافتند و یکماه بعد از تائید نهایی انتخابات استان از طریق شورای نگهبان شاهد برگزاری انتخابات مرحله دوم این حوزه انتخابیه درسال جدیدخواهیم بود.

قناعت افزود: در حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان از کل 147 هزار و 283 رای ماخوذه، محمد جواد نظری مهر با 38 هزار و 924 رای به مجلس نهم راه یافت.

وی اضافه کرد: در حوزه علی آباد کتول نیز از کل 78 هزار و 482 رای ماخوذه، رحمت الله نوروزی با کسب 38 هزار و 520 رای منتخب این دوره از مجلس شورای اسلامی شد.

استاندار گلستان اظهارداشت: در حوزه آزادشهر و رامیان نیز از کل 94 هزار و 726 رای ماخذه، رضا صابری با 32 هزار و 513 رای به خانه ملت راه یافت.

قناعت افزود: در حوزه انتخابیه شهرستان گنبد کاووس نیز از کل 153 هزار و 109 رای مأخوذه سلیمان عباسی با 47 هزار و 402 رای به عنوان منتخب مردم در این دوره از مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش از کل 162 هزار و 210 رای ماخوذه، عبدالکریم رجبی با 47 هزار و 500 رای منتخب مردم در مجلس نهم شد./950/پ202/س
ارسال نظرات