۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۲۴۶۹۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

عصمت و ولایت مداری مهم ترین ویژگی حضرت معصومه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: مهم ترین ویژگی حضرت معصومه(س) عصمت و دفاع از ولایت است.
حرم حضرت معصومه
حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه(س) افزود: حضرت معصومه(س) در راستای دفاع از ولایت حضرت رضا(ع) همراه کاروان از مدینه به سوی خراسان حرکت کرد و در نهایت در همین راه به شهادت رسید و درس بزرگ آن حضرت بر شیعیان این بود که همیشه یار و یاور ولایت و ولی خود باشید.

وی اظهار داشت: زیارت نامه های مأثوره یا نقل شده، زیارت نامه های معتبری هستند که هر کدام از ائمه(ع) در حق دیگری نقل کرده اند، در بین امامزادگان حضرت معصومه (س) دارای زیارت مأثوره است که حضرت رضا(ع) این زیارت نامه را برای حضرت معصومه(س) قرائت کرده اند، این نشان از شخصیت برجسته و ممتاز این بانوی بزرگ جهان اسلام نسبت به سایر امام زادگان و جایگاه والای او دارد.

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: حضرت معصومه (س) از نظر علمی شخصیتی بسیار والا داشتند به گونه ای که در زمان هایی که مردم سؤالاتی را از امام زمان خود یعنی امام موسی کاظم(ع) داشتند، اما به دلیل آنکه آن حضرت در زندان بودند، حضرت معصومه(س) همه سؤالات را پاسخ می دادند.

وی خاطرنشان کرد: البته سؤالات مردم و پاسخ های حضرت معصومه(س) خیلی عنوان نشده اما پاسخ آن بانوی اسلام به سؤالات مردم، آن قدر دقیق و علمی بوده که بر اساس برخی روایات، امام موسی کاظم(ع) به همین جهت به حضرت معصومه(س) فرموده بودند «فداها ابوها.»

این مسؤول اضافه کرد: یکی از والاترین عناوینی که نشان دهنده‌ بلندی مرتبه‌ علمی و آشنایی کریمه‌ اهل بیت(ع) با معارف بلند اسلام و مکتب حیات بخش تشیع است، محدثه بودن آن حضرت است که بزرگان علم حدیث، احادیث و روایات رسیده از آن حضرت را در کتاب های خود نقل کرده‌اند.

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: آیت الله حاج سید محمد وحیدی(ره) یکی از سادات برقعی نقل فرمودند که گفته بود«شبی در عالم رؤیا محضر مقدس حضرت معصومه (س) رسیدم، از محضر مقدسشان سؤال کردم، آیا شما به اهل قم، شفاعت خواهید فرمود؟ حضرت در پاسخ فرمودند که میرزای قمی (ره) برای شفاعت اهل قم کافی است، من برای همه شیعه شفاعت می کنم که این رویای صادقه، مؤید حدیثی از امام صادق(ع) است که می فرماید به شفاعت حضرت فاطمه معصومه (س) همه شیعیانم وارد بهشت خواهند شد.»/950/ت302/س
ارسال نظرات