۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۷۶۸
آیت ‌الله نوری همدانی:

ریشه کن شدن فقر در گرو اجرایی شدن احکام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با تاکید بر اینکه در صورت اجرایی شدن برنامه ها و تعالیم اسلامی در خصوص اقتصاد، فقر نیز ریشه کن خواهد شد، گفت: برنامه ها و تعالیم دین مبین اسلام در تمامی عرصه ها جامع و کامل است.
1/ آيت الله نوري همداني آيت الله حسين نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت ‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید روز یکشنبه در دیدار مدیر عامل منطقه آزاد چابهار، با بیان اینکه دین مبین اسلام جامع ترین تعالیم را در حوزه های مختلف از جمله حوزه اقتصاد دارند، تاکید کرد: اقتصاد مساله بسیاری مهمی در اجتماع و سیاست است و جهان غرب اگر می خواهد مشکلاتش حل شود باید به آموزه های اسلامی رجوع کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه تمامی برنامه های جامع، در دین مبین اسلام پیش بینی شده است، تاکید کرد: در کشورهای غربی صاحبان قدرت و ثروت بر اکثر مردم حاکم هستند و از این رو مردم در برابر این تبعیض بپا خاسته اند و به دنبال استیفای حقوق خود هستند.

وی با بیان اینکه تکاثر در اسلام درست نیست، یادآور شد: تمامی سرمایه ها از جمله انقلاب، معادن، بیابان ها و دیگر منابع بنا بر تعالیم اسلامی باید در اختیار نبی، امام معصوم و ولی فقیه باشد.

وی با بیان اینکه اگر برنامه‌های اسلامی به درستی در جامعه پیاده شود، فقر ریشه‌کن می شود، گرانی را یکی از مشکلات کشور دانست و خواستار تلاش و برنامه ریزی مسؤولان برای حل آن شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی علت فشار کشورهای غربی و برخی دولت های عربی به سوریه را به خاطر حمایت این کشور از مقاومت دانست و تاکید کرد: یکی از این کشورها قطر است که حرف هایی را به زبان می آورند و می گویند بشار اسد باید کنار برود.

این مرجع تقلید در ادامه از جمهوری اسلامی و ملت ایران به عنوان منشا بیداری اسلامی در جهان یاد و با بیان اینکه امروز ملت های دنیا تشنه معارف ناب اهل بیت(ع) هستند، تصریح کرد: خوشبختانه امروز شرایط بسیار خوبی برای تبیین معارف اهل بیت و عرضه و صدور تفکر انقلاب اسلامی فراهم شده و باید از این شرایط به خوبی استفاده کرد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات