۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۲۴۸۰۱
امام جمعه زنجان:

فرهنگ حراست از محیط زیست ترویج یابد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان گفت: اطلاع‌رسانی مطلوب و همه جانبه در راستای حفظ منابع طبیعی صورت نگرفته است.
حجت‌الاسلام و المسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان
به گزارش خبرگزاری رسا از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی، امروز در دیدار کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان آثار و برکات منابع طبیعی در جامعه را برشمرد و اظهار داشت: مردم به خوبی اهمیت منابع طبیعی و آبخیزداری را ندانسته و هنگامی که صبحت از جنگل می‌شود، فقط استان‌های گیلان و مازندران در نظر گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر تدابیر لازم در راستای حفظ منابع طبیعی، خواستار برنامه‌ریزی‌های مطلوب برای حفاظت هر چه بهتر از منابع طبیعی شد و گفت: در حال حاضر با توجه به افزایش جمعیت تخریب منابع طبیعی بیشتر صورت می‌گیرد، در حالیکه در گذشته به دلیل جمعیت کم نیاز به تخریب مراتع نبود.

امام جمعه زنجان بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: فعالیت‌های صورت گرفته تا کنون بیشتر در زمینه سخت‌افزاری بوده است، بایستی اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی صحیح در زمینه منابع طبیعی صورت گیرد، مردم اگر ارزش خاک را بدانند بیشتر به این امر مهم توجه می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بسیاری از مکان‌ها برداشت‌های بی‌رویه موجب کاهش آب سفره‌های زیر زمینی شده است، یادآور شد: در زمینه فرهنگ سازی منابع طبیعی باید به تاکیدات مقام معظم رهبری توجه شود.

وی بر لزوم شناسایی استعدادها و ظرفیت‌ها در زمینه منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: مطالعه جامع در زمینه منابع طبیعی در کشور انجام نشده است، این در حالیست که هنوز آموزش‌های لازم به کشاورزان در زمینه حفظ منابع طبیعی به صورت کامل داده نشده، با این اوصاف بایستی بسترهای در زمینه فرهنگ سازی اقدامات مطلوب‌تری انجام گیرد.

همچنین حجت‌الاسلام مجتبی موسوی، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی زنجان در سخنانی با اشاره به اینکه علما در راستای حفظ منابع طبیعی به مردم تلاش می‌کنند، تصریح کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی در زمینه حفظ و حراست از منابع طبیعی در استان زنجان انجام شده است.

وی با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی و آبخیزداری از ضروریات جامعه محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: در سال جاری دو همایش بزرگ در خصوص حفظ منابع طبیعی در زنجان برگزار شده که طی آن ها400 نفر از افراد تاثیر گذار و علما حضور داشته‌اند.

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه آموزش‌های لازم به کشاورزان در روستاها در خصوص حفظ منابع طبیعی ارائه می‌شود، اظهار داشت: در این زمینه برنامه‌ریزی‌های مطلوب صورت گرفته است، در راستای جلوگیری از تخریب مراتع در استان نیز علما و مبلغان در ایام تبلیغی سال توصیه های لازم را داشته اند.

وی نقش روحانیان در آگاه‌سازی جامعه نسبت به اهمیت منابع طبیعی و سوء اثرات از بین بردن آن موثر دانست و اضافه کرد: یکی از علل تخریب مراتع جهل و ناآگاهی افراد است، ضرورت تبدیل منابع طبیعی به فرهنگ عمومی از تاکیدات مقام معظم رهبری محسوب می‌شود./935/د103/س
ارسال نظرات