۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۲۴۸۷۳
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

شبکه‌سازی حقیقی و مجازی لازمه مقابله با جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده کتاب شعله‌های رنگارنگ، بهترین راهکار مقابله با جنگ نرم را شبکه‌سازی حقیقی و مجازی دانست.
جنگ نرم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، میکائیل جمال‌پور، مدیرکل جدید دفتر آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان‌شرقی، امروز در کارگاه آموزشی مسئولان روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، زنجان و اردبیل در تبریز اظهار داشت: مقابله با جنگ نرم دشمن وظیفه ای همگانی است و در صورت غفلت صدمات جبران ناپذیری بر کشور وارد می شود.

وی با تشریح اهداف جنگ نرم استکبار علیه نظام اسلامی ایران گفت: جنگ نرم اختصاص به سرزمینی خاصی ندارد و متوجه افکار و اذهان بشر است که نتیجه مورد نظر، تبدیل اعتقادات به ضد اعتقادات و جایگزینی منکر به جای معروف است، خروجی چنین عملیات روانی به صورت تدریجی در جوامع رخ می دهد.

نویسنده کتاب شعله‌های رنگارنگ، بهترین راهکار مقابله با جنگ نرم را شبکه‌سازی حقیقی و مجازی دانست و تصریح کرد: عملیات روانی متوجه مغز انسان و منحرف ساختن ذهن‌هاست و نتیجه آن شلیک به خود است.

این استاد دانشگاه از راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمنان را برخورداری بسیجیان از ضمیر و باطن بسیجی و مقاومت و پایداری در راه حق و حقیقت عنوان کرد و ابراز داشت: شناخت، تقویت و حفظ قدرت‌های نرم مثل ایمان مردم و اعتماد به نظام اسلامی، ولایت و بسیج و وجود خیل عظیم جوانان مستعد، وحدت ملی و عمق بخشیدن به باورها دانست.

جمال‌پور با اشاره به اینکه جنگ روانی عبارت از مجموعه اقدامات تبلیغی ـ روانی یک کشور یا گروه به منظور اثرگذاری و نفوذ بر عقاید و رفتار دولت ها و مردم در جهت مطلوب است، اضافه کرد: تشکیل تیم‌های کاری و حضور فعالانه در عرصه فضای مجازی و شبکه‌سازی حقیقی و مجازی از جمله ابزارهای مقابله با جنگ نرم دشمن هستند.

استاد حوزه و دانشگاه های تبریز در ادمه خواستار توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مقابله با جنگ نرم دشمنان شدو تصریح کرد: ولایت فقیه به عنوان قطب نمای حرکت کشتی انقلاب اسلامی همواره مسیر تعالی و پیشرفت کشور را رهنمون بوده است.

وی با بیان این‌که مسأله ناتوی فرهنگی سال‌ها قبل با عناوین مختلف از سوی ولی فقیه زمان هشدار داده شده بود، خاطر‌نشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب به عنوان دیده‌بان حقیقی انقلاب اسلامی، نقشه‌های فرهنگی شوم استکبار جهانی را تشخیص داده و راهبردهای اصولی را تبیین کردند.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر اتخاذ سیاست‌های اصولی برای مقابله جدی با ناتوی فرهنگی غرب و تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ تصریح کرد: ایشان آحاد جامعه را به مقاومت فرهنگی، علمی و مدیریتی در مقابل ناتوی فرهنگی غرب فرا خوانده اند.

جمال پور با تأکید بر این‌که فرهنگ، اساس استقلال جامعه است، افزود: امت اسلامی تکلیفی جز استقلال فرهنگی ندارد و در همین راستا امام خمینی‌(ره) بر این باور بودند که فرهنگ، سایه‌ای از نبوت است، از این رو دشمنان اسلام همواره درصدد استحاله فرهنگی و بی‌هویتی جوامع اسلامی بوده‌اند، اتکا به فرهنگی ایرانی اسلامی برای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان ضروری است./935/پ202/س
ارسال نظرات