۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۱۲۴۸۹۶
امام جمعه زنجان:

وضعیت کنونی کتاب‌خوانی در کشور راضی‌کننده نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان زنجان از میانگین پائین میزان مطالعه در استان زنجان و کل کشور انتقاد کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی، پانزدهم اسفند در جمع کتاب‌داران استان زنجان با اشاره به این‌که نباید به وضعیت کنونی کتاب‌خوانی در استان راضی شد، اظهار داشت: ایجاد بستر مناسب، ساختمان و ابزار کار و کتاب در بعد سخت‌افزاری و ایجاد فرهنگ کتاب خوانی در بستر نرم افزاری از مهم‌ترین اقدامات در راستای تبلیغ کتاب‌خوانی و گسترش آن در استان زنجان است.

وی با اشاره به این‌که ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در دو بعد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تلاش زیادی نیاز دارد اظهار داشت: فرهنگ کتاب‌خوانی هنوز در کشورهای جهان سوم جا نیفتاده و این امر جایگاه مناسبی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر این‌که فرهنگ کتاب‌خوانی باید به عنوان یک فرهنگ عمومی در استان زنجان ترویج شود، اضافه کرد: استان زنجان با میانگین مطالعه حد مطلوب فاصله زیادی دارد، این در حالی‌است که زنجان با داشتن تاریخچه کهن و پر افتخار و پرورش اندیشمندان، شعرا، عرفا، حکما و ادیبان بزرگ باید در این راستا برنامه‌ریزی کند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی اضافه کرد: مطالعات زیادی در زمینه توسعه کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در استان زنجان انجام می‌شود، که باید در این راستا از ایده‌های نو استقبال ‌شود.

وی با تاکید بر توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های استان یادآور شد: کتاب‌داران از گنجینه‌های بسیار ارزشمندی محافظت می‌کنند که به منظور ارتقای فکر وآگاهی خود از این گنجینه بهره می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به حضور 64 درصدی مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: ملت ایران با حضور خود در انتخابات رکورد جدیدی را ثبت کرده و نشان دادند که با بصیرت و شعور بالای خود همواره پشتیبان انقلاب و رهبری هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات