۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۲۴۹۱۶

نشست روش‌های تبلیغ مسیحیت در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست روش های تبلیغ مسیحیت از سلسله نشست های ادیان و عرفان های نوظهور که در مجتمع آموزش عالی المصطفی مشهد برگزار شد.
همايش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست روش های تبلیغ مسیحیت از سلسله نشست های ادیان و عرفان های نوظهور، پانزدهم اسفند، در مجتمع آموزش عالی المصطفی مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام محمد کاشانی، دبیر و عضو هیئت علمی رشته تخصصی مسیحیت و مدیر مدرسه تخصصی فرق و ادیان قم، در این نشست گفت: امروز جریانی در تمام کره زمین وجود دارد که آتشی را بر جامعه بشری شعله ور می کند. در برخی از کشورهای همسایه ایران ملاحظه می کنیم که برای رضای خدا انسان می کشند، باید در نظر گرفت که جریان های نظیر جریان وهابیت، تنها به دین اسلامی اختصاص ندارد.

وی اذعان داشت: اگر به دین یهود مراجعه کنیم ملاحظه می کنیم که همه این اتفاقاتی که توسط وهابیت صورت می گیرد در این دین نیز انجام می شود؛ حتی افرادی که خدا را هم قبول ندارند گروه هایی مثل وهابیت با نام شیطان پرستی وجود دارند که این قبیل اقدامات را انجام می دهند.

وی ادامه داد: یک جریان افراطی در تمام این کره خاکی رشد کرده که هر جای از شهر را بشکافیم آتش این شعله را در زیر زمین به وضوح ملاحظه می کنیم . یک جریان تند، خشن و نفرت انگیز از درون مسیحیت به نام مسیح برخاسته است؛ اما به کام سردمداران غربی است و اینها مشغول به تبشیر مسیحیت در سرتاسر کره زمین شده اند و یکی از این نقاط که بیشتر به آن توجه شده، کشورهای اسلامی یا منطقه خاورمیانه است.

وی خاطرنشان کرد: این جریان مشخصا از آمریکا رشد کرده است، یعنی این مسیحیت کاملا رنگ و بوی دلار می دهد و مسیحیت واتیکانی نیست(البته کاتولیک‌ها نیز تبلیغ می کنند) ولی این مسیحیتی که امروزه دارد رشد می کند مسیحیت فرانسه و انگلیس و سایر کشورها نیست و مشخصا مسیحیتی تند می باشد که از درون آمریکا برخواسته است و شبیه به وهابیتی است که ما در اسلام داریم.

وی با تأکید بر این که باید در نظر گرفت که چه گرایش هایی از مسیحیت در حال تبلیغ هستند، بیان کرد: دو تفکر عمده در این مقوله وجود دارد، نخست این که به آن تفکر هزاره گرا، آخرالزمانی و یا مسیحیان صهیونیستی گفته می شود و این تفکر ایدئولژی خود را بر این نظریه استوار کرده است که ما داریم مقدمات جنگ پایانی برای بشریت را فراهم می کنیم و این کارهایی که ما بیان می کنیم، اگر رخ دهد آن جنگ رخ می دهد.

وی با بیان این که این جریان، تفکر و نهضت یکی از جریان‌های پر قدرت در میان مسیحیان تبشیری است، تصریح کرد: این تفکر برای خود مانیفستی(شامل بازگشت یهود به سرزمین فلسطین، برپایی دولت بنی اسرائیل در این منطقه)، را طراحی کرده است و مسیحیت تبشیری در این مانیفست پیوند عمیقی با اسرائیل برقرار کرده اند./968/پ202/س
ارسال نظرات