۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۲۴۹۶۲
رییس تبلیغات اسلامی آبادان:

عمل به روایات اهل بیت، ریشه تنگدستی و فقر را از بین می‌برد

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی آبادان حذف فاصله طبقاتی را از اهداف اساسی جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: فقر یکی از عوامل مهم بروز ناهنجاری در جامعه است که برای داشتن نظامی آباد و سرافراز باید فاصله های طبقاتی در سطح جامعه برطرف شود.
جشن نيکوکاري
حجت الاسلام سیدموسی مدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسا در خوزستان، با اشاره به روز احسان و نیکوکاری اظهار داشت: یکی از دستورات دین مبین اسلام و سنت پیامبر و ائمه کمک به نیازمندان و توجه معنوی و مادی به ایتام و قشر ضعیف جامعه است.

وی در ادامه افزود: آیات متعددی در قرآن و همچنین روایات بسیار زیادی از ائمه معصومین(ع) در مورد توجه اغنیا و ثروتمندان به امور فقرا و نیازمندان ذکر شده که با سرلوحه قرار دادن آنها می‌توانیم جامعه‌ای عاری از فقر و تنگدستی داشته باشیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان در ادامه گفت: از الطاف خداوند به اغنیا این است که به امور نیازمندان رسیدگی کنند و در حقیقت هرکس خواهان برکت و پاکی در عمر و مال خود است باید به این امر الهی و سیره نبوی و معصومین توجه کند و این لطفی است که خداوند در حق این افراد کرده که از مال خود به ایتام و نیازمندان انفاق کنند.

حجت الاسلام مدنی بیان داشت: توجه به فقرا از نظر اسلامی و شرعی امری لازم است و اگر در جامعه‌ای به فقرا توجه نشود بزهکاری و ناهنجاری زیاد می‌شود و آن وقت است که صدمات روحی و روانی آن متوجه همه افراد جامعه شده و به همه ضرر می‌رساند.

وی با بیان اینکه نتیجه فقر در جامعه ناهنجاری‌های اخلاقی است، اظهار داشت: باید همه مردان و زنان مؤمن که توانمند هستند از دارایی خودشان که یک نعمت الهی است برای کمک به نیازمندان استفاده کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان در خصوص نوع کمک‌هایی که افراد می‌توانند به نیازمندان ارائه دهند تصریح کرد: کمک‌های مردمی در مناسبت‌هایی همچون روز احسان و نیکوکاری لازم نیست حتما در قالب کمک مالی باشد و افراد خیر می‌توانند به هر شکلی که در توان آنها است به یاری مستمندان بشتابند.

حجت الاسلام مدنی در پایان سخنان خود با دعوت از مردم خیر و نوع‌دوست آبادان برای یاری رساندن به شهروندان و هموطنان نیازمند خود در این روز اظهار داشت: میدوارم روزی این فاصله طبقاتی از بین رفته و شاهد ظهور یک مدینه فاضله در جامعه اسلامی باشیم؛ چرا که از بین رفتن این فاصله و فراهم آمدن امکانات برای تمام افراد جامعه از اهداف اساسی نظام جمهوری اسلامی است./9465/ت302/س
ارسال نظرات