۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۲۵۰۰۱
استاد حوزه و دانشگاه:

امت اسلامی در پاسخ به قرآن‌‌سوزی مصداق وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ باشند

خبرگزار رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه های ارومیه گفت: امت اسلامی در پاسخ به هتک حرمت به آیات صریح و روشن قرآن کریم باید مصداق وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا باشند.
امت اسلامی در پاسخ به قرآن‌‌سوزی مصداق وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ باشند
حجت الاسلام محمد اصغری، استاد حوزه و دانشگاه های ارومیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان این‌که امت اسلامی باید یکپارچگی و وحدت خود را برای پاسخ به هتک حرکت قرآن کریم بر طبق آیه 103 سوره مبارکه آل عمران حفظ کنند، جهل و نادانی از مفاهیم و مضامین والای آیات الهی را دلیل اصلی سوزاندن کلام الهی از سوی استکبار جهانی معرفی کرد.

وی با بیان این‌که توهین به حریم مقدسات و ارزش‌های دینی از سوی تمامی پیروان ادیان آسمانی به شدت مورد نهی قرار گرفته و محکوم شده است، تصریح کرد: خداوند در آیه «‌إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُون» َ به صراحت بیان می‌کند بى‏تردید ما این قرآن را به تدریج نازل کرده‏ایم و قطعا نگهبان آن خواهیم بود.

این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: تاریخ بارها شاهد هتک حرمت به این کتاب آسمانی از سوی بدخواهان و دشمنان اسلام و قرآن بوده است.

وی ادامه داد: مخالفت استکبار جهانی با مکتب اسلام که قرآن کریم تجلی بارز آن است نشان از حقانیت کلام خداوند دارد و چون استکبار جهانی توان مقابله با آن را ندارد هراس و خشم خود را در قالب سوزاندن و هتک حرمت قرآن نشان می دهد.

حجت الاسلام اصغری اظهار داشت: پیامد اصلی این حرکت در صحنه های بین المللی گسترش روزافزون بیداری اسلامی در منطقه است و سبب می شود حتی دانشمندان و پژوهشگران اروپایی برای درک حقیقت به مطالعه معجزه جاوید نبی مکرم اسلام(ص) روی بیاورند.

این استاد حوزوی درباره راهکارهای مقابله با این اقدام اهانت آمیز تصریح کرد: برای مقابله با این عمل ضد آزادی حقوق ادیان در جهان مکتب تشییع یک راهبرد اساسی دارد و آن تبعیت از ولی امر مسلمین جهان است.

حجت الاسلام اصغری نبود یک رهبر واحد میان امت های اسلامی را نتیجه بسیاری از گستاخی های استکبار جهانی و بدخواهان اسلام عنوان و خاطرنشان کرد: اگر امت های اسلامی در برابر چنین حرکت هایی همچون یک تفکر واحد زیر لوای اسلام با نظر ولی امر مسلمین جهان گام بردارند، دیگر شاهد جنین رفتارهایی نخواهیم بود./936/ت302/س
ارسال نظرات