۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۲۵۰۰۵

گردهمایی مدیران حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی در شاهین‌دژ برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی گفت: گردهمایی ماهانه مدیران حوزه‌های علمیه در راستای تبادل اطلاعات و تجمیع برنامه ریزی‌های مدارس علمیه استان در شاهین دژ برگزار شد.
حوزه علميه آذربايجان غربي
حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اعلام این خبر گفت: گردهمایی مدیران حوزوی در راستای یکسان‌سازی مدیریت حوزه‌های علمیه استان هر ماه در یک شهرستان تشکیل می‌شود که در اسفند ماه جاری نیز روز گذشته این گردهمایی در شهرستان شاهین دژ برگزار شد.

وی تصریح کرد: این گردهمایی‌ها با هدف جلوگیری از اعمال مدیریت تک بعدی و همچنین بررسی موانع و مشکلات اجرا و توسعه فعالیت‌های حوزوی در استان برگزار می‌شود.

این مقام مسوول همچنین بررسی راه های جذب و گزینش طلاب مستعد و شناسایی نخبگان دینی برای ورود به مراحل تحصیلی در حوزه های علمیه را از جمله مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه عنوان کرد.

حجت الاسلام قهرمانی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد مدیران مدارس علمیه سراسر استان با حضور در مدارس راهنمایی و متوسطه و تبیین ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در مدارس علمیه نسبت به جذب و گزینش افراد اقدام کنند.

این مقام مسوول بیان این‌که در حال حاضر 14 حوزه‌ علمیه در استان فعال است، افزود: حدود 730 طلبه در 8 حوزه شبانه‌روزی برادران در شهرهای ارومیه، خوی، سلماس، تکاب، نقده، شاهین دژ، میاندوآب و ماکو در حال تحصیل هستند.

مدیر استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی تصریح کرد: حوزه علمیه امام‌خامنه‌ای‌، استاد‌سرای‌های ارومیه، ماکو، سلماس، نقده، میاندوآب، سالن ورزشی طلاب در سلماس، ساختمان‌های جدید حوزه‌های علمیه ماکو، نقده، میاندوآب، شاهین دژ، تکاب و حوزه علمیه نمازی خوی از ‌پروژه‌های حوزوی در حال ساخت در استان است./936/پ202/س


ارسال نظرات