۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۲۵۰۷۳

کمیته دانشجویی حجاب و عفاف در اهواز فعال شد

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه شهید چمران اهواز از راه اندازی کمیته ای با عنوان حجاب و عفاف در این دانشگاه خبر داد.
حجاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حسن مروتی رییس دانشگاه شهید چمران اهواز، امروز در نشست سالانه دانشجویان تحصیلات تکمیلی شاهد و ایثارگر دانشگاه اظهار داشت: بهتر است در جذب و بکار گیری اعضای هیأت علمی از فرزندان شاهد و ایثارگر استفاده کنیم و آن‌ها که در آزمون سخت مقاومت و ایثار سربلند بیرون آمده‌اند، وارد عرصه تعلیم و آموزش جوانان شوند و زمام امور علمی کشور به دست این فرزندان باشد.

مروتی با اشاره به رشد علمی ایران به ویژه در سال‌های اخیر، ادامه داد: هدفی که قرار بود در سال ۱۴۰۴ به آن دست یابیم در سال ۱۳۹۰ محقق شد و ایران به مقام اول علمی منطقه دست یافته است.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها امروز با تولید علمی شتابان در حال حرکت هستند و در برخی رشته‌ها همچون علوم هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، هوا و فضا و دیگر عرصه ها دانشمندان جوان ایرانی حرف زیادی برای گفتن دارند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۴ رشته کار‌شناسی ارشد و ۴۵ رشته دکترای تخصصی در دانشگاه شهید چمران اهواز فعال است، بیان داشت: دانشگاه شهید چمران به عنوان دانشگاه مادر و جامع منطقه جنوب غرب وظیفه تربیت نیروی مدرس و عضو هیأت علمی دانشگاه‌های استان را بر عهده دارد.

مروتی با تأکید بر تولید علم جهت دار و مطابق با نیازهای روز، تصریح کرد: خوزستان از صنعتی‌ترین استان‌های کشور است؛ از این رو باید تحصیلات تکمیلی به سوی حل مشکلات و نیازهای صنعت حرکت کند و موضوعات پایان نامه‌ای دانشجویان در این راستا هدایت شود.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با پذیرفتن برخی کمبود‌ها در بخش تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، گفت: امکان اینکه همه دانشکده‌ها در یک مرحله تجهیز شوند وجود ندارد اما در تلاشیم که آزمایشگاه مرکزی را به عنوان مرجعی برای انجام همه آزمایش‌های مورد نیاز دانشجویان با کمترین مشکل از نظر تجهیزات و وسایل قرار دهیم.

وی با اشاره به فعال بودن کمیته حجاب و عفاف در دانشگاه گفت: هم اکنون کمیته ای با عنوان حجاب و عفاف در دانشگاه فعال است که از دانشجویان شاهد و ایثارگر که عزیزی از خانواده را در راه حفظ ارزش‌های دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی از دست داده‌اند انتظار می‌رود در این مسیر دانشگاه را بیشتر یاری دهند و ضمن این که خود الگو هستند، دیگر دانشجویان را نیز راهنمایی کنند.

مروتی در پایان سخنان خود اظهار داشت: دانشجویان شاهد و ایثارگر با تعهدی که دارند و پیش از این سنگرهای بزرگی را درنوردیده‌اند، می‌توانند آینده بهتری را برای آموزش عالی کشور رقم زنند.

اتاق فکر دانشجویان شاهد و ایثارگر ایجاد می‌شود

همچنین محمد چکشیان مدیر شاهد و ایثارگر دانشگاه شهید چمران اهواز در بخش دیگری از این نشست گفت: در حال حاضر حدود ۷۰۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر در این دانشگاه درحال تحصیل هستند که در صورت همکاری آن‌ها اتاق فکر برای حل مشکلات این دانشجویان و استفاده از نظرات آن‌ها در بخش‌های مختلف راه اندازی می‌شود.

وی در ادامه افزود: دانشجویان شاهد و ایثارگر به ویژه درمقاطع کار‌شناسی ارشد و دکترا استعدادهای بسیار درخشانی را دارا هستند که کسب رتبه‌ها و مقام‌های ممتاز در رشته‌ها و مسابقات مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی توسط آن‌ها گواه خوبی بر این مدعاست.

چکشیان بیان داشت: دانشجویان شاهد و ایثارگر مقطع تحصیلات تکمیلی که توانایی و علاقه‌مندی به تدریس در رشته‌های تخصصی خود را دارند به ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه مراجعه و خود را معرفی کنند تا زمینه فعالیت آن‌ها برای تدریس و مشارکت در آموزش دانشجویان کار‌شناسی فراهم شود.

مدیر شاهد و ایثارگر دانشگاه شهید چمران اهواز به برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی اشاره کرد و گفت: در صورت حمایت رییس دانشگاه، جشنواره با بخش‌های متنوعی که برای آن پیش بینی شده است برگزار می‌شود.

وی افزود: برای ارتقای سطح علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر کلاس‌های تقویتی و پژوهشی در زمینه‌های مختلف زبان، کامپیو‌تر، مقاله نویسی، پروپوزال و غیره تعریف شده و دانشجویان تحصیلات تکمیلی شاهد و ایثارگر برای ثبت نام به این مدیریت مراجعه نمایند.

چکشیان در پایان و در پاسخ به طرح مشکل برخی دانشجویان در خصوص خوابگاه، گفت: همه دانشجویان متقاضی خوابگاه که به ستاد شاهد و ایثارگر مراجعه کرده و معرفی نامه دریافت کردند در خوابگاه دانشجویی اسکان داده شدند و مشکلی از این نظر وجود ندارد و دانشجویان دوره‌های شبانه ای که دانشگاه برای تامین خوابگاه آن‌ها مسؤولیت و وظیفه‌ای را بر عهده ندارد نیز در صورتی که از خانواده شاهد و ایثارگر باشند، مشکلی برای تامین خوابگاه نخواهند داشت./9465/د102/س
ارسال نظرات