۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۲۵۰۹۵

برگزاری همایش در انتظار آل یاسین در اهواز

خبرگزاری رسا ـ همایش در انتظار آل یاسین با حضور 400 نفر از دانش آموزان اهوازی برگزار شد.
همايش در انتظار آل ياسين خدري ، معاونت پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش خوزستان همايش در انتظار آل ياسين همايش در انتظار آل ياسين خدري ، معاونت پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش خوزستان همايش در انتظار آل ياسين همايش در انتظار آل ياسين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش 400 نفری در انتظار آل یاسین امروز با حضور دانش آموزان دختر اهوازی برگزار شد.

همچنین این همایش با هدف آشنایی دانش آموزان با ویژگی های منتظران واقعی، چگونگی زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت و شرایط ظهور مهدی آل محمد برگزار شد.

خدری معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان در این مراسم، به تبیین نقش و جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی پرداخت و گفت: نظریه پردازان غرب در گردهمایی های خودمطرح کرده اند که نظام اسلامی همچون پرنده ای غول آسا است و با سرعت در حال اوج گرفتن است و این پرنده دارای زره ای فولادین است و آن چیزی جز ولایت فقیه نیست.

وی در ادامه افزود: شما دختران پاک خوزستانی باید با اطاعت از سخنان و رهنمودهای مقام معظم رهبری در رشد و توسعه خوزستان تلاش کرده و توطئه های دشمنان را نسبت به تحریف افکار و عقاید جوانان و نوجوانان این نظام را از بین ببرید.

معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان در بخش دیگری از سخنانش گفت: درک دقیق معناى انتظار مبتنى بر فهم جامع اندیشه مهدویت است و اندیشه مهدویت را باید با توجه به مجموعه معارف اسلامى و در راستاى هدف کلى دین اسلام دید که بنا بر آموزه‏هاى دینى، مهدى(عج) روزى ظهور کرده و وعده‏هاى الهى را به اجرا درمى‏آورد، او برپا کننده حکومت صالحان مى‏باشد و مؤمنان به میزان ایمان و عمل صالحشان در حکومت مهدى(عج) قرب و منزلت دارند.

خدری در ادامه افزود: این اندیشه پایانى زیبا و نورانى براى جریان زندگى انسان تصویر می کند و عامل شعله‏ور شدن امید در دل‏هاى مؤمنین است.

همچنین حجت الاسلام محمود شیریان استاد عرصه مهدویت به تشریح و تبیین فلسفه انتظار و مهدویت در مکتب شیعه پرداخت و با اشاره به جایگاه رفیع مهدویت در فرهنگ شیعیان با استناد به آیات و احادیث خاطرنشان کرد: اعتقاد به ظهور حضرت ولی عصر(عج) از ویژگی ها و شاخصه های اصلی یک شیعه واقعی است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام شیریان برای بهره گیری و استفاده از مطالب مرتبط با مهدویت به معرفی منابع علمی و سایت های اینترنتی فعال در این عرصه پرداخت.

گفتنی است، در پایان این مراسم از به افرادی که زیبا ترین دلنوشته نسبت به آقا امام زمان را به قلم تحریر درآورده بودند جوایزی نفیس اهداء شد./9465/پ202/س
ارسال نظرات