۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۲۵۰۹۶
استاد مرکز تخصصی مهدویت:

زمینه سازی برای ظهور منجی مؤلفه اصلی انتظار است

خبرگزاری رسا ـ استاد مرکز تخصصی مهدویت قم اظهار داشت: اعتقاد به منجی یک باور مشترک میان همه افراد بشر است که در واقع اعتقاد به منجی منحصر به مسلمانان شیعیان یا متدنین به ادیان مختلف نیست بلکه همه انسان های کره زمین به این باور مشترک قائل هستند.
حجت الاسلام شيريان حجت الاسلام شيريان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمود شیریان از استادان مرکز تخصصی مهدویت قم، هجدهم اسفند در همایش 400 نفری در انتظار آل یاسین با اشاره به این که جامعه امروز ما نیازمند و تشنه معارف مهدوی است اظهار داشت: زندگی بشر به برکت وجود آقا امام زمان است که در حقیقت امام زمان(عج) در هستی به منزله خورشید عالم است که همه از وجود ایشان همواره بهره مند هستند.

این فعال عرصه مهدویت در ادامه با اشاره به فعالیت مرکز تخصصی امامت و مهدویت بیان داشت: این مرکز در سال ۱۳۷۹ به پیشنهاد حجت الاسلام محسن قرائتی و با همکاری برخی از شخصیت های علمی و فرهنگی و موافقت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای با هدف گسترش و تعمیق فرهنگ مهدویت در سطح جامعه (به ویژه نسل جوان و فرهیخته) و تربیت مبلغ، پژوهشگر و مدرس مباحث مهدویت و به منظور پشتوانه علمی و فرهنگی با کسب مجوز از شورای عالی حوزه علمیه قم افتتاح شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اعتقاد به منجی یک باور مشترک میان همه افراد بشر است که در واقع اعتقاد به منجی منحصر به مسلمانان شیعیان یا متدنین به ادیان مختلف نیست بلکه همه انسان های کره زمین همچون یهودیت، مسیحیت و ... به این باور مشترک قایل هستند اما اعتقاد به منجی را دارند.

حجت الاسلام شیریان تصریح کرد: اعتقاد به مصلح آخر الزمانی یک باور مشترک میان همه مسلمانان و ادیان ها بوده و اعتقاد به مهدویت یک باور مشترک میان همه مسلمانان است یعنی هیچ اختلافی در میان مسلمانان در رابطه با اعتقاد به ایده مهدویت و نجات بخش پایانی نداریم.

استاد مرکز تخصصی مهدویت قم در پایان سخنان خود، به حدیثی از امام علی(ع) پرداخت و اظهار داشت: امیر مؤمنان(ع) در یکی از سخنان خود بیان می کند که «کسی که منتظر ظهور فرزندم مهدی است و برای ظهور او فعالیت می کند مانند کسی است که در خیمه فرزندم مهدی حضور دارد»؛ از این رو شما دختران پاک نظام اسلامی باید در عصر غیبت متوجه وظایف خود بوده و به آنها عمل کنند./9465/پ202/س
ارسال نظرات