۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۱۲۵۱۶۴
استاد حوزه علمیه قم:

توجه به تربیت دینی در انتخاب همسر ضروری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم در نشست «خانواده و نماز» گفت: تربیت دینی فرزندان از زمان قبل از انتخاب همسر آغاز می‌شود.
نماز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام محمدرضا درانی، از اساتید حوزه علمیه قم، امروز در نشست «خانواده و نماز» با اشاره به احدیث و روایات ائمه معصومین(ع) تربیت درست فرزندان را یکی از حقوق آنان بر گردن والدین عنوان کرد و اظهار داشت: تربیت دینی فرزندان در هر زمانی، برنامه خاصی دارد.

حجت‌الاسلام درانی تصریح کرد: تربیت دینی نه تنها در زمان انعقاد نطفه، بلکه در زمان قبل از انتخاب همسر، نیز آغاز می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت نماز ادامه داد: نماز به عنوان پیشانی عبادات خداوند به شمار رفته و موارد قابل توجهی درخصوص تربیت دینی فرزندان از طریق آموزشی این فریضه الهی به دست می آید.

استاد حوزه و دانشگاه قم با بیان این که سخن گفتن از نهی‌های دین اسلام برای فرزندان، باید در کنار جایگزین‌های آن صورت گیرد، ادامه داد: این موضوع در آیات قرآن نیز نظیر آیه شریفه «کلوا وشربوا ولا تسرفوا»، قابل مشاهده است.

وی با اشاره به این که دوره هفت سال اول زندگی کودک، با روش‌های خاص تنبیه و تشویق برای هر دو جنس همراه است، اضافه کرد: کودک در هفت سال دوم زندگی نیاز به بازسازی تربیت دارد و در بالای 14 سال، مشاور خانواده محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام درانی، خود فرد و خانواده را از علل عدم گرایش نوجوانان به نماز برشمرد و خاطر نشان کرد: ناآشنایی با وظایف و تکالیف، تنبلی، غفلت و مسامحه‌کاری تا قضای نماز، بی‌حالی و بی‌حوصلگی، اثبات وجود و عدم عادت به عبادت، از علل عدم گرایش نوجوانان به نماز است.

استاد حوزه و دانشگاه قم در پایان یادآور شد: عدم ایجاد عادت در فرزند به نماز، دعوت از روی خشونت و سلب اعتماد از روحانیت خانواده و احساس ریاکاری در والدین از جمله عللی است که در خانواده‌ها باعث دوری نوجوان از نماز می‌شوند.

گفتنی است، نشست «خانواده و نماز» به همت ستاد اقامه نماز استان زنجان و با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان ویژه اولیای دانش‌آموزان زنجانی در ‌سالن اجتماعات دارالقرآن‌الکریم زنجان برگزار شد./935/پ202/س
ارسال نظرات