۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۲۵۱۹۷

خانواده ها گرایش بیشتری به رویکرد قرآنی کانون های مساجد دارند

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، بر ضرورت توجه به جایگاه مساجد و کانون های فرهنگی هنری در جهت اعتلای فرهنگی جامعه تاکید کرد.
کانون هاي مساجد
به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، پرویز آژیده، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، در گفت و گو با ستاد خبری گرامیداشت سالروز تاسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، بر ضرورت توجه به جایگاه مساجد و کانون های فرهنگی هنری در راستای اعتلای فرهنگی کشور تاکید کرد .

وی با بیان اینکه آموزش های قرآنی باید در کانونهای فرهنگی هنری مساجد پررنگ‌تر شود، گفت: این آموزش ها به خصوص در سنین پایین برای کودکان می‌تواند در کیفی تر کردن فعالیت های کانون ها و رغبت بیشتر مردم به فعالیتهای مسجدی موثر باشد.

آژیده افزود: مشارکت مردمی در فعالیت های فرهنگی هنری مساجد در کنار حمایت های دولتی، می تواند منجر به توسعه کانون های فرهنگی هنری گردد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه توسعه فرهنگی به عنوان یک اولویت در کشور مورد توجه است و در واقع یک پیش نیاز برای توسعه اقتصادی نیز محسوب می شود، تاکید کرد: توسعه فرهنگی مسجدمحور می‌تو اند توسعه اقتصادی را نیز در مسیر حقیقی خود قرار داده و از ایجاد انحراف جلوگیری نمایند.

وی با تاکید بر لزوم بصیرت افزایی در میان اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: در کنار فعالیت های قرآنی و فرهنگی توجه به مباحث ولایی باید مورد توجه جدی متولیان این کانونها قرار گیرد.

آژیده گفت: توفیق امروز ایران اسلامی و سربلندی در مقاطع و مراحل مختلف نیز مرهون توجه همزمان به قرآن و ولایت است.

وی افزود: ‌تبیین نقش ولایت و بیان جایگاه آن در جامعه می‌تواند جوانان و نوجوانان را در مقابل شبهات و هجمه های فرهنگی دشمنان مصون نگه دارد و کانون های فرهنگی هنری مساجد بهترین محل برای این مقوله محسوب می‌شود.

گفتنی است، آئین گرامیداشت سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی هنری مساجد روز دوشنبه بیست و دوم اسفندماه جاری در تبریز برگزار می‌شود./935/د103/س
ارسال نظرات