۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۲۵۲۵۷

نشست محکومان شریعت در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست محکومان شریعت به منظور بزرگداشت اسلامگرایان جمهوری آذربایجان در مسجد میانه تبریز برگزار شد.
ممنوعيت حجاب در جمهوري آذربايجان
به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، اسکندر حسین‌زاده از فعالان برجسته اسلامی جمهوری آذربایجان، امروز در جمع مردم تبریز در مسجد میانه، از برگزاری سلسله نشست‌های محکومان شریعت در تبریز قدردانی کرد و آن را قوت قلب مسلمانان کشورش اعلام کرد.

حسین‌زاده گفت: اگر در کشور ما یک فعال غربگرای مخالف حاکمیت به هر دلیلی محکوم شود ده‌ها نهاد مدافع حقوق بشری اروپایی و نیز سفارت‌های کشور‌های غربی به این موضوع اعتراض می‌کنند اما اکنون علیرغم حبس بیش از یکصد فعال اسلامگرا، صدایی از این مدافعان حقوق بشر بر نمی‌خیزد و دولت نیز شدیدترین محدودیت‌ها را در حق اسلامگرایان اعمال می‌کند.

حسین‌زاده ادامه داد‌: امید شیعیان جمهوری آذربایجان پس از خدا به جمهوری اسلامی ایران است و شما یقین بدانید خبر برگزاری این نشست مثل بمب در جمهوری آذربایجان منفجر خواهد شد و مسلمانان را امیداوار خواهد کرد.

وی تصریح کرد: البته ایجاد روحیه و تداوم مقاومت دینداران تنها نتیجه این نشست‌ها نیست بلکه دولت نیز با مشاهده حساسیت ملت ایران به ویژه مردم تبریز مجبور است سیاست‌های دین‌ستیزانه خود را تعدیل کند.

حسین‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه اکنون در محافل مختلف این سوال مطرح می‌شود که چرا در جمهوری آذربایجان بیداری اسلامی مانند کشورهای عربی ایجاد نمی‌شود‌؟ توضیح داد: کشور ما هفتاد سال تحت تسلط کمونیست‌ها بوده و در این دوران عالمان بسیاری به شهادت رسیده‌اند و همه سیاست‌های کمونیست‌ها در راستای دین ستیزی‌، تخریب مساجد و از بین بردن نمادهای دینی بوده است و پس از استقلال نیز دولتمردان تحت تاثیر صهیونیست‌ها و برخی کشورهای دیگر همان مسیر را ادامه داده‌اند و لذا زمان لازم است تا اعتقادات دینی در عموم مردم عمق پیدا کند.

وی اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی ایران و فرو پاشی شوروی روح تازه‌ای در کالبد آذربایجان دمیده شد و معارف اسلامی علاقمندان زیادی پیدا نمود. اگر در ابتدای استقلال تعداد نماز خوان‌ها و زنان محجبه بسیار محدود بود امروز گرایش مردم به احکام اسلامی رشد یافته و همین موضوع نگرانی دولت سکولار و نیز صهیونیست‌های نفوذ کرده در باکو را فراهم آورده است و مقاومتی که اکنون توسط اسلامگرایان در مقابل سیاست‌های ضد دینی دولت شکل گرفته محصول همین رشد آگاهی‌های دینی مردم است.

این فعال اسلامی در پایان با اشاره به حبس دکتر صمداف رئیس حزب اسلامی و حدود یکصد نفر از اسلام‌گرایان آذری گفت : در بین این یکصد نفر از همه اقشار جامعه وجود دارد و مقاومت دینی به معنای کامل کلمه در کشور ما گرچه تنها یک سال است شکل گرفته لیکن با قوت در حال افزایش است.

گفتنی است، این نشست هشتمین نشست از سلسله نشست‌های محکومان شریعت بود که به همت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان‌‌شرقی و با همکاری موسسه فرهنگی و مطالعات بین المللی آران برگزار شد./935/د102/س
ارسال نظرات