۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۱۲۵۲۸۰
در نشستی با حضور معاون پژوهش حوزه های علمیه؛

زمینه های تعامل حوزه و دانشگاه در مسأله پژوهش بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ زمینه های تعامل حوزه و دانشگاه در امر پژوهش در نشست معاون پژوهش حوزه های علمیه با مسؤولان دانشگاه های خوزستان بررسی شد.
نشست معاونت پژوهشي حوزه هاي علميه کشور با اساتيد، نخبگان و فرهيختگان دانشگاه هاي خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست بررسی زمینه های ارتقای پژوهش در حوزه و دانشگاه با حضور حجت الاسلام سید علی عماد، معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور، حسن مروتی رییس دانشگاه شهید چمران اهواز و روسا و معاونان پژوهش دانشگاه های دولتی استان خوزستان شب گذشته در سالن جلسات نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام عماد با بیان این که علم و دانش به صورت جمعی مدیریت و راهبری می شود، گفت: تمامی حوزه های دانش از این رو که هر کدام پاسخگوی نیازی از مردم جامعه است به هم مرتبط و وابسته هستند.

عدم همبستگی حوزه و دانشگاه تضعیف حرکت شتابنده تولید علم را به دنبال دارد

وی تصریح کرد: همگان باید با تعامل جمعی و دغدغه مشترک به پیشبرد اهداف علمی کشور کمک کنیم؛ چرا که عدم وجود این همبستگی و مشارکت لازم، تضعیف حرکت شتابنده تولید علم در کشور را به دنبال دارد.

حجت الاسلام عماد با بیان این که علوم انسانی نمی تواند و نباید خود را بی نیاز از رشته های مختلف علمی بداند، گفت: به یقین رشته های علوم انسانی نیز، نیازمند هماهنگی با دانشگاه ها و مراکز صنعتی در کشور هستند.

در ادامه این مراسم مروتی رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به این که در دانشگاه شهید چمران اهواز 5 دانشکده علوم انسانی در حال فعالیت است گفت: هر کدام از این دانشکده ها با ظرفیت بالای علمی به آموزش و تعلیم دانشجویان مشغول هستند.

وی با اشاره به توانمندی حوزه علمیه خوزستان در امر پژوهش گفت: برگزاری نشست های مشترک و ایجاد ارتباط با حوزه های علمیه می تواند ظرفیت پژوهش در دانشگاه و حوزه را ارتقا بخشد.

مروتی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری نسبت به اصلاح علوم انسانی اظهار داشت: امیدواریم کاستی های موجود در این عرصه با همکاری تمامی صاحب نظران در عرصه علوم انسانی و فضلای حوزه علمیه برطرف شود.

گفتنی است، در این مراسم روسا و معاونان پژوهش دانشگاه های دولتی استان خوزستان افزون بر ارائه آمار دانشگاه های مرتبط به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند./9464/پ203/س

ارسال نظرات