۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۵
کد خبر: ۱۲۵۲۸۹
راهیان نور(18)؛

سفر 50 هزار نفر از مردم آذربایجان شرقی به مناطق عملیاتی جنوب

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی گفت: سرزمین‌های نور ایران ‌اسلامی امسال پذیرای پنجاه هزار زائر استان آذربایجان شرقی هستند.
راهيان نور
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، محمد قهرمانی در گفت‌وگو با خبرنگاران هدف از برگزاری اردوی راهیان نور را ترویج فرهنگ جنگ و جبهه، ایثار و شهادت و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران به مردم و نسل جوان جامعه برشمرد.

وی با اشاره به شرایط و نحوه اعزام برای این اردو گفت: همه اقشار مختلف مردم اعم از بسیجی و عادی دارای مجوز از سپاه به منظور اسکان شدن آنها، از جمله قشر دانش آموز، دانشجو، کارگری و کارمندی، محلات، عموم خانواده‌ها به خصوص خانواده‌های معظم شاهد با ثبت‌نام از طریق پایگاه‌ها، حوزه‌ها و سازمان‌های مختلف سپاه می‌توانند عازم این سفر معنوی شوند.

قهرمانی، استقبال پرشور مردم به خصوص جوانان و دانشجویان را برای اعزام به اردوی راهیان نور 100 درصد بی‌نظیر و تاثیرگذاری اهداف آن را در جامعه کنونی مثبت ارزیابی کرد و افزود: در این خصوص اولویت سفر با افراد بار نخست و خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگر است.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی افزود: زائران استان در مدت 6 تا 8 روز از پادگان شهید باکری دزفول، مناطق عملیاتی فتح المبین، فکه، اردوگاه شهید باکری خرمشهر اختصاص یافته به آذربایجان‌شرقی، دهلاویه، شلمچه، هویزه، و طلائیه دیدن می‌کنند.

قهرمانی همچنین افزود: 330 راوی دوران جنگ و اعضای انجمن راویان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی زائران استان را در طول این سفر معنوی همراهی می‌کنند.

وی، برگزاری همایش‌های توجیهی برای کاروان‌ها، مراسم بدرقه اعزام شوندگان به اردوی راهیان نور توسط ائمه جماعات و مسئولان در استان و شهرستان‌ها، استقبال آنها در محل اردوگاه شهید باکری خرمشهر، ارائه برنامه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و عقیدتی را از برنامه‌های قبل و موقع سفر به شرکت کنندگان به منظور آماده شدن آنها اعلام کرد.

وی، اعتبار استانی اختصاص یافته برای اجرای برنامه راهیان نور و هر نفر را امسال یک میلیون و 500 هزار ریال برآورد کرد و افزود: بخشی از این اعتبار توسط خود زائران و قسمتی دیگر با همکاری نهادهای دولتی، سپاه و استانداری تامین می شود.

قهرمانی افزود: برنامه‌های استانی امسال برای اعزام اقشار مختلف اعم از دانش‌آموزان و دانشجویان و تمام علاقه‌مندان از 15 مهرماه آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت.

وی گفت: اجرای اردوی راهیان نور برای نخستین بار در کشور و آذربایجان‌شرقی از سال 73 با اعزام 700 نفر از خانواده‌ها آغاز شده و تاکنون همه ساله با رشد این تعداد سهمیه شرکت کننده ادامه دارد.

قهرمانی خاطرنشان کرد: 34 هزار زائر از آذربایجان شرقی در سال گذشته مهمان شهدا و سرزمین‌های نور ایران اسلامی بودند./935/د102/س
ارسال نظرات