۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۲۵۳۰۷
راهیان نور(17)؛

حضور 40 جانباز 70 درصدی برای روایتگری جنگ تحمیلی

خبرگزاری رسا ـ ساماندهی سفرهای خانوادگی به مناطق عملیاتی، حضور 40 جانباز 70 درصدی برای روایتگری جنگ تحمیلی و برگزاری مراسم سالروز عروج شهید باکری در یادمان شهدای هور عناوین چند خبر از مناطق عملیاتی به شمار می‌آیند.
راهيان نور
به گزارش سرویش پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد راهیان نور، پروژه ساماندهی، اسکان و خدمت رسانی به خانواده ها و خودروهای شخصی که قصد عزیمت به مناطق عملیاتی را دارند، زیر نظر ستاد مرکزی راهیان نور و توسط موسسه طلایه داران نور اجرا خواهد شد.

براساس این گزارش، این پروژه از روز ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین در مناطق عملیاتی جنوب اجرایی شود، خانواده هایی که قصد دارند با خودروهای شخصی به مناطق عملیاتی جنوب سفر و از یادمان های دفاع مقدس دیدن کنند می توانند با مراجعه به سایت www.rahiyannoor.ir از برنامه ها و خدمات ارائه شده در این طرح آگاه و در آن ثبت نام نمایند.

بر مبنای این طرح، برای خانواده هایی که با خودروهای شخصی به زیارت شهدا می آیند امکانات و تسهیلات مختلفی در نظر گرفته شده است که از این امکانات می توان به: اسکان زائران در چهار نقطه از شمال تا جنوب استان خوزستان، تامین غذای زائران و پذیرایی از آنها، اجرای برنامه های فرهنگی ورزشی و اهدای بسته های فرهنگی و نیز روایتگری در یادمان ها اشاره کرد.

بر اساس این گزارش خانواده ها با استفاده از شماره تلفن های معرفی شده در سایت طلایه داران، می توانند بصورت تلفنی و یا حضوری در محل های اسکان از مشاوره های لازم در خصوص بازدید از یادمان ها استفاده کنند.

خانواده ها و خودروهای شخصی بصورت کاروانی هماهنگ به مناطق عملیاتی خواهند رفت و انتخاب حضور در مناطق بر اساس نظر جمع خانواده ها و بازدید از یادمانهای مورد درخواست آنها خواهد بود.

پیش بینی می شود در اولین سال ساماندهی مسافرین با خودروهای شخصی در راهیان نور، حدود ده هزار نفر از این تسهیلات استفاده کنند.

حضور 40 جانباز 70 درصدی برای روایتگری جنگ تحمیلی

سرهنگ پاسدار منصور عیوضی، معاون امور راویان ستاد مرکزی راهیان نور، از حضور گروه ویژه ۴۰ نفری جانبازان بالای ۷۰ درصد با هدف روایتگری برای کاروان های راهیان نور در استان خوزستان خبرداد و گفت: جانبازان حاضر در این گروه از شهر های قم، تهران و بیشتر آنها رزمندگان دلاور لشگرهای ۱۷ علی بن ابی طالب و ۲۷ محمد رسول الله در زمان جنگ هستند و در میان آنها از دیگر یگانهای خط شکن دوران دفاع مقدس نیز افرادی حضور دارند.

وی با بیان این که تنها حضور آنان در کنار زائران، بیانگر ایثار و از خود گذشتگی رزمندگان در راه اسلام عزیز است، ادامه داد: هدف اصلی از حضور این راویان جانباز که با تحمل سختی های سفر و دشواری های جانبازی در یادمان ها حاضر شده اند، روایتگری جنگ، افزایش روحیه کاروانهای راهیان نور و روایت احوال جانبازان در کنار آشنایی با شهدا و راه شهیدان است.

عیوضی با اشاره به این که در میان این راویان فتح و حماسه، جانبازان روحانی، خلبان ، پزشک و استاد دانشگاه نیز حضور دارند، اضافه کرد: این جانبازان از ناحیه چشم؛ دست، پا و نواحی مختلف مجروح شده اند و حتی جانبازان ویلچری قطع نخاعی نیز در جمع آنان به چشم می خورد.

معاون راویان ستاد راهیان نور با تاکید بر استفاده از روایت دست اول از عملیات ها و رخدادهای دفاع مقدس، اضافه کرد: این عزیزان سرمایه هایی هستند که در گذر زمان از دست می روند و باید روایت های ایشان برای انتقال به نسل های آینده ثبت شود.

وی افزود: شناسایی جانبازان علاقه مند به روایتگری از مدت ها پیش برنامه ریزی شده بود که به حمدالله امسال از ۲۰ اسفند تا ۱۰ فروردین با سازماندهی پیش بینی شده به یادمان های دفاع مقدس و محل اسکان زائرین اعزام می شوند و قطعا مورد استقبال نیز قرار خواهد گرفت.

گفتنی است با تلاش معاونت راویان ستاد مرکزی راهیان نور امسال طرح «امداد راوی» برای کاروان هایی که از حضور راویان بی بهره اند اجرا می شود.

در این طرح کاروان های متقاضی حضور راویان رزمنده دوران دفاع مقدس، می توانند با شماره تلفن سامانه امداد یاور ۰۶۱۱۳۱۳۰ تماس گرفته و راوی برای همراهی ایشان اعزام می شود.

در همین راستا جمعی از رزمندگان خط شکن لشگر ۲۱ امام رضا (ع) و ۵ نصر خراسان، در پادگان شهید محمود وند حاضر هستند. تعدادی از رزمندگان لشگر ۱۷ علی بن ابی طالب قم نیز در نهر خین و عده ای از رزمندگان دلاور لشگر ۳۲ انصار الحسین همدان هم در یادمان کربلای ۴ مستقر شده اند.

برگزاری مراسم سالروز عروج شهید باکری در یادمان شهدای هور

جواد تاجیک، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور، خبر داد: مراسم سالروز شهادت فرمانده بی نشان لشگر عاشورا، شهید مهندس مهدی باکری، با حضور کاروان های راهیان نور روز پنج شنبه ۲۵ اسفند در محل یادمان شهدای هور برگزار می شود.

این مقام مسؤول اظهار داشت: به همت ستاد مرکزی راهیان نور این مراسم، برای اولین بار، در نزدیکترین محل به شهادت این فرمانده در خاک ایران در یادمان شهدای هور برگزار می شود.

وی به خاص بودن نحوه شهادت مهدی باکری در عملیات بدر اشاره کرد و افزود: این مراسم بعد از ظهر روز ۵ شنبه ۲۵ اسفند ماه برگزار خواهد شد و تدابیر لازم برای حضور جمعیت بالا در این نقطه خاص مرزی که یاد و خاطره سردار شهید علی هاشمی و سایر شهدای هور را نیز در خود دارد اتخاذ شده است.

وی افزود: برای اجرای این برنامه، بیان خاطرات و روایتگری توسط همرزمان شهید، مداحی به دو زبان آذری و فارسی، حضور گروه هنری برای اجرای سرودهای دوران دفاع مقدس و سخنرانی یکی از فرماندهان بزرگ دفاع مقدس پیش بینی شده است./9463/د102/ص
ارسال نظرات