۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۲۵۴۲۱

1312 امامزاده در مازندران آرامیده اند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از شناسایی هزار و 312 امامزاده در مناطق مختلف استان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به این که مازندران به عنوان استانی ولایتمدار و نخستین استان در مقبولیت تشیع شناخته شده است، گفت: به همین علت بیشترین امامزادگان را در خود جا داده است.
 
وی افزود: علاقه و ارادت مردم این خطه به ائمه معصومین(ع) سبب شده تا هزار و 312 امامزاده که مبلغ و مروج فرهنگ اهل بیت و گسترش دهنده دین ناب محمدی بوده اند در این منطقه به عنوان پایگاه علویان قرار گیرند.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: بقاع متبرکه و امامزادگان بهترین پتانسیل را برای تقویت گردشگری مذهبی دارا هستند.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که مازندران از نظر تعداد موقوفات در کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: این نشان از عشق و علاقه و ارادت مازندران به اهل بیت(ع) دارد.

وی با بیان این که یک سوم مازندران وقف است، گفت: موقوفات مازندران جایگاه خوبی در کشور را به خود اختصاص داده و در صورت ادامه این روند بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی استان حل خواهدشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: برای احیای موقوفات کارهای ارزنده ای صورت گرفته و باتعامل و نشست های مختلف با دادگستری و قضات برای تعیین تکلیف پرونده های مختلفی که در دستگاه های قضایی وجود دارد تصمیمات خوبی گرفته شده است.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که امامزادگان و بقاع متبرکه در حقیقت منشأ نور و کانون معنوی هستند، گفت: در طول سال، دلدادگان و عاشقان به اهل بیت عصمت و طهارت باحضور دراین اماکن به آرامش روحی و معنوی می رسند.
 
وی با بیان این که در حال حاضر 30 درصد موقوفات استان شناخته شده است، ادامه داد: ۷۰درصد موقوفات شناخته شده نیست و هرموقوفه که دارای رقباتی است که در اختیارمردم است.

مدیر کل اوقاف مازندران گفت: همه افراد اعم از حقیقی و حقوقی که دراملاک و زمین های وقفی هستند و موقوفات را دراختیاردارند باید نسبت به پرداخت حق وحقوق وقف اقدام کنند تا نیات واقفین خیراندیش اجراشود.

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: طبق فتوای مقام معظم رهبری کسانی که در املاک وقفی زندگی می کنند وازوقفی بودن آن اطلاع دارند اعمالی که انجام می دهند جای اشکال دارد و همه مردم باید با اوقاف قرارداد اجاره تنظیم نمایند و نسبت به پرداخت مال الاجاره اقدام کنند./950/ت302/س
ارسال نظرات