۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۲۵۴۳۹
راهیان نور( 33)؛

عناوین چند خبر کوتاه از راهیان نور

خبرگزاری رسا ـ افتتاح یادمان 136 شهید گمنام گلزار شهدای خرمشهر و برگزاری آیین بزگداشت سی امین سالروزعملیات فتح المبین در شوش از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه از راهیان نور در استان خوزستان است.
راهيان نور راهيان نور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، افتتاح یادمان 136 شهید گمنام گلزار شهدای خرمشهر، برگزاری آیین بزگداشت سی امین سالروزعملیات فتح المبین در شوش و برگزاری مراسم سالروز عروج مهندس مهدی باکری عناوین چند خبر کوتاه از راهیان نور در استان خوزستان می باشد.

افتتاح یادمان 136 شهید گمنام گلزار شهدای خرمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان گلزار شهدای شهر خرمشهر بعنوان یادمان روزهای مقاومت مردمی این شهر و یادمان 136 شهیدگمنام، آماده حضور کاروانهای راهیان نور است.

با آماده سازی فضای گلزار شهدای خرمشهر متناسب با حضور راهیان نور و برنامه ریزی فرهنگی جهت برگزاری مراسم معنوی و روایتگری دفاع مقدس، یادمان شهدای گمنام خرمشهر اکنون آماده پذیرایی از زائران راهیان نور است.

بر اساس این گزارش هم اکنون کاروانهای راهیان نور ضمن بازدید از مناطق عملیاتی محور خرمشهر مانند شلمچه، مسجد جامع، موزه دفاع مقدس، بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) و یادمان جدید نهر خین، در گلزار شهدای این شهر که مدفن 136 شهید گمنام است نیز حضور پیدا می کنند.
مراسم رسمی شروع به کار یادمان ۱۳۶ شهید گمنام خرمشهر، روز پنجشنبه ۲۵ اسفندماه با حضور جمعی از خانواده شهدای خرمشهر، نمایندگان ستاد مرکزی راهیان نور، تعدادی از راویان دفاع مقدس و نیز مداحانی چون حاج مهدی سلحشور برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است افتتاح این یادمان مقدمه ای برای برگزاری کنگره سرداران و شهدای خرمشهر است که بناست در خردادماه سال 91 در همین شهر به عنوان پایتخت مقاومت ایران برگزار شود.

گفتنی است با وجود محدودیت های موجود در سال جاری در راهیان نور، گلزار شهدای خرمشهر امسال تنها به مسئله جذب زائر خواهد پرداخت و برنامه ریزی جهت استقرار راوی ثابت در یادمان و امور دیگر، مشروط به ارائه امکانات از سوی مسولین و نیز ثبت این نقطه بعنوان یادمان رسمی در خرمشهر است.

مراسم سالروز عروج شهید مهدی باکری برگزار می شود

جواد تاجیک دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در گفت و گو با رسا از برگزاری مراسم سالروز شهادت شهید مهندس مهدی باکری، با حضور کاروانهای راهیان نور روز پنج شنبه ۲۵ اسفند در محل یادمان شهدای هور خبر داد و گفت: به همت ستاد مرکزی راهیان نور این مراسم، برای اولین بار، در نزدیکترین محل به شهادت این فرمانده در خاک ایران در یادمان شهدای هور برگزار می شود.

وی با اشاره به خاص بودن نحوه شهادت مهدی باکری در عملیات بدر اشاره کرد و گفت: شهادت مهدی باکری سه ویژگی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. ویژگی اول این است که وی در نبرد تن به تن و طی رویارویی با دشمن در خط مقدم به شهادت رسید.

تاجیک ادامه داد: هنگامی که پیکر مطهر شهید باکری را که هنوز زنده بود با قایق از طریق آبهای هورالعظیم انتقال می‌دادند، قایق حامل پیکر وی، مورد هدف آرپی‌جی دشمن قرار گرفت و مرحله اصلی شهادت آقا مهدی باکری اینجا اتفاق می افتد.

وی سومین ویژگی این شهید را بی نشان بودن و مفقود بودن پیکر ایشان عنوان کرد. و افزود: وی تنها فرمانده لشکر در دوران دفاع مقدس می باشد که پیکر مطهرشان مفقود است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور همچنین گفت: این مراسم بعد از ظهر روز ۵ شنبه ۲۵ اسفند ماه برگزار خواهد شد و تدابیر لازم برای حضور جمعیت بالا در این نقطه خاص مرزی که یاد و خاطره سردار شهید علی هاشمی و سایر شهدای هور را نیز در خود دارد اتخاذ شده است.

وی افزود: برای اجرای این برنامه، بیان خاطرات و روایتگری توسط همرزمان شهید، مداحی به دو زبان آذری و فارسی، حضور گروه هنری برای اجرای سرودهای دوران دفاع مقدس و سخنرانی یکی از فرماندهان بزرگ دفاع مقدس پیش بینی شده است.

تاجیک در پایان گفت: ان شا الله با تلاش ستاد مرکزی راهیان نور و سایر نهاد های مرتبط با حضور کاروانهای راهیان نور و همرزمان شهید باکری، مراسم با شکوهی درخور نام و مقام این شهید بزرگوار برگزار خواهد شد.

برگزاری آیین بزگداشت سی امین سالروزعملیات فتح المبین در شوش

عبدالرضا سعیدی نیا فرماندار شوش در گفت و گو با رسا از برگزاری آیین بزرگداشت سی امین سالروز عملیات غرور‌آفرین فتح المبین و شهدای سرافراز آن در دومین روز از سال 91 خبر داد و افزود: این مراسم با حضور کاروان‌های راهیان نور و نیروی‌های مسلح در خوزستان برگزار می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در سالروز این عملیات بزرگ که سرآغازی جهت فتح‌های بزرگ و فتح عظیم خرمشهر شد، در یادمان شهیدان این عملیات و مزار شهیدان گمنام در شوش یاد و خاطره آن فتح‌الفتوح گرامی داشته می‌شود.
وی افزود: در این مراسم که از سوی ستاد راهیان نور کشور و قرارگاه حفظ ابنیه دفاع مقدس خوزستان وسپاه ناحیه شوش برگزار می‌گردد یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس سخنرانی خواهد کرد و حاضران نیز مزار شهیدان گمنام این یادمان را گلباران خواهند کرد.

گفتنی است، عملیات غرور آفرین فتح‌المبین 30دقیق بامداد دوم فروردین 1361 توسط رزمندگان اسلام انجام شد و پیروزی های درخشانی به ارمغان آورد./9464/د101/س
ارسال نظرات