۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۲۵۴۵۱
آیت الله شفیعی:

پیشرفت علمی در عرصه های مختلف نیاز امروز جمهوری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شفیعی تأکید کرد: پیشرفت علمی در عرصه های مختلف نیاز امروز جمهوری اسلامی است و ایران اسلامی در این برهه حساس نیازمند تجلی استعدادهای دانش‌آموزان خود است.
آيت الله شفيعي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان روز گذشته در مراسم تجلیل از رتبه‌های زیر هزار کنکور سراسری در استان خوزستان که در تالار فردوسی اهواز برگزار شد با اشاره به استعداد های موجود در استان خوزستان گفت: این استعدادها را باید با ایجاد زمینه های مناسب و فراهم نمودن شرایط مناسب به استعداد‌های بالفعل تبدیل و آن‌ را وارد صحنه علم کرد.

وی با اشاره به اهمیت و گستردگی عملکرد وزارت آموزش و پرورش گفت: در برهه کنونی عملکرد و وظایف این سازمان در فعالیت‌های پرورشی و تربیت‌بدنی خلاصه نمی شود بلکه باید در راستای ایجاد جامعه ای سالم تلاش کند.

آیت الله شفیعی به ارتباط اداره آموزش و پرورش با زمینه‌های رشد معنوی، علمی، اخلاقی، فکری دانش‌آموزان نیز اشاره کرد و افزود: اگر معلمان و مدیران بتوانند بهترین آموزش و تربیت را به نسل جوان جامعه انتقال دهد، به طور حتم برترین عمل را انجام داده است.

وی با بیان این که سنین جوانی بهترین زمان برای آموزش و تعلیم و تربیت است اظهار داشت: آموزش و افزایش معلومات علمی و فکری بسیار ارزشمند و گرانبها است.

آیت الله شفیعی در پایان سخنان خود با اشاره به ارتقای سطح علمی استان خوزستان و وجود استعدادها و نبوغ دانش آموزان این خطه خاطر نشان کرد: پیشرفت علمی در عرصه های مختلف نیاز امروز جمهوری اسلامی است و ایران اسلامی در این برهه حساس نیازمند تجلی استعدادهای دانش‌آموزان خود است.

در ادامه این مراسم رحمان‌ فلاحی، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: سند راهبردی تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه برای دستیابی به تعلیم و تربیت مطلوب، مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به ارتقای رتبه علمی استان از 19 به 15، ادامه‌ داد: از 23 عنوان درس نهایی، دانش‌آموزان خوزستان توانستند در 20 درس، نمره‌ای بالاتر از نمره میانگین کشوری کسب کنند که این هم از دیگر موفقیت‌های آموزش و پرورش استان است.

وی با بیان این که در 2 سال اخیر درصد قبولی دانش‌آموزان پایه اول متوسطه 8 رتبه و در مقطع راهنمایی 5/6 رتبه نسبت به سال‌های قبل ارتقا یافته ‌است گفت: این اداره در زمینه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پژوهشی، ترویج فرهنگ نماز و تعداد برگزاری جلسات شورای آموزش پرورش رتبه‌های برتر استان را دارد.

فلاحی افزایش تعداد رتبه‌های زیر هزار استان را مدیون تلاش دانش‌آموزان، معلمان، خانواده‌های آنان دانست و عنوان کرد: امیدواریم این تلاش ادامه داشته‌باشد. افزایش تعداد رتبه‌های زیر هزار مایه خوشحالی و افتخار مسئولان استانی است و این افتخار نشان‌دهنده ارتقاء کیفیت آموزشی در آموزش و پرورش استان است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش طی 2 سال گذشته قدم‌های موثر و مثبتی را در جهت افزایش کسب رتبه‌های زیر هزار برداشته است. این موفقیت را مدیون حمایت‌های استاندار خوزستان در تمام ابعاد هستیم.

گفتنی است در این مراسم از 112 نفر پذیرفته شده برتر کنکور سراسری 90 و مدال آوران المپیادهای علمی و نخبگان خوزستان قدردانی شد. /9464/پ202/ع

ارسال نظرات