۲۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۱:۴۱
کد خبر: ۱۲۵۴۵۸

مفتی اعظم اهل سنت لبنان سران عرب و مسلمان را به یاری فلسطین فراخواند

خبرگزاری رسا ـ مفتی اعظم اهل سنت لبنان، تجاوزگری های اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه را محکوم کرد و سران عرب و مسلمان را به یاری فلسطین فراخواند.
شيخ محمدرشيد قباني، مفتي اهل سنت لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محمدرشید قبانی، مفتی اعظم اهل سنت لبنان، روز گذشته ضمن محکوم کردن تجاوزگری اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، این تهاجم علیه ملت فلسطین را مجرمانه و وحشیانه توصیف کرد و سران دولت های عربی و اسلامی را به یاری رسانی به ملت فلسطین که با کشتار و ویرانگری جنایت آمیز صهیونیستی در غزه روبرو هستند، فراخواند.

مفتی اعظم اهل سنت لبنان با تاکید بر ضرورت حمایت از مساله فلسطین، این تجاوزگری صهیونیستی علیه غزه را نشانگر وجود طرح و دسیسه ای صیهونیستی علیه ملت فلسطین در غزه و با هدف نابودسازی مساله فلسطین دانست و افزود: فلسطین همواره جهاد خود را ادامه خواهد داد تا زمانی که ملت این کشور بتواند سرزمین اشغالی خود را بازپس گیرد.

گفتنی است که بنابر گزارش ادهم ابو سلیمه، سخنگوی رسمی کمیته عالی امداد و اورژانس فلسطین، شمار شهیدان تجاوزگری ها و حملات وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه که از 8 مارس تا 13 مارس ادامه یافت، 26 تن از جمله سه کودک و یک زن فلسطینی بود.

ابو سلیمه ضمن محکوم کردن این تجاوزگری ها که ابتدایی ترین اصول و قوانین اخلاقی و بین المللی را زیر پا می گذارد، پیرامون آسیب دیدگان و مجروح شدگان این حملات صهیونیستی در خصوص آمار مجروحان این تهاجم وحشیانه افزود: طی این تجاوزگری ها مجموعا 96 تن از شهروندان فلسطینی از جمله 39 کودک، مجروح شدند.

گفتنی است که این حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که با مقاومت گسترده نیروهای جهاد اسلامی فلسطین روبرو شد، پس از میانجیگری های مقام های مصری و حماس، روز گذشته به آتش بس انجامید؛ آتش بسی که بنابر تحلیل کارشناسان سیاسی، نخستین پیروزی سیاسی برای جهاد اسلامی فلسطین که همواره از دخالت در تحولات سیاسی فلسطین کناره گیری می کرده است به شمار می رود./981/ب902/گ
ارسال نظرات