۲۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۲۵۴۸۸
خطیب جمعه بیروت:

همه باید در برابر تجاوزگری صهیونیستی از ملت فلسطین حمایت کنند

خبرگزاری رسا ـ سید علی فضل الله، وحدت اسلامی را مبنای همه حرکت های اسلامی و عربی دانست و بر مسؤولیت همگانی در حمایت از فلسطین در برابر تجاوزگری صهیونیستی تاکید کرد.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت، روز گذشته در دیدار با گروهی از سوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به ریاست علی برکه، نماینده این جنبش در لبنان به تبادل آرا و گفت و گو پیرامون پاره ای از تحولات به ویژه حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه پرداختند.

در این دیدار دو طرف همچنین به بحث و بررسی مساله یهودی سازی مستمر قدس و فلسطین اشغالی، پرونده سازش و آشتی ملی میان گروه های فلسطینی و همچنین تحولات پی در پی در جهان عرب و نقش جنبش های اسلامی در مرحله آتی پرداختند.

سید علی فضل الله با تاکید بر وحدت اسلامی، گفت: مبنای هر حرکتی در منطقه عربی و اسلامی باید حفظ وحدت موضع اسلامی و رویارویی با تلاش های فتنه انگیزان مذهبی و طایفه ای و دسیسه چینی دشمنان از طریق یک طرح اسلامی جامع باشد.

وی با تاکید بر همسویی و هماهنگی جنبش های اسلامی برای محاصره کردن حالت های تنش آمیز مذهبی، آنها را به ایجاد پروژه ای اسلامی برای رویارویی با فتنه ها و حمایت از همه گروه های اسلامی و ملی فراخواند.

خطیب جمعه بیروت با تاکید بر مسؤولیت همه گروه ها در حمایت از ملت فلسطین در رویارویی با دشمن صهیونیستی، افزود: این حمایت به ویژه پس از آمریکا دست این رژیم اشغالگر را کاملا باز گذاشت، باید گسترده تر باشد؛ چراکه در مرحله کنونی، شاهد دسیسه چینی های بزرگی علیه مساله فلسطین هستیم.

گفتنی است که ناآرامی ها در غزه از روز جمعه و پس از ترور زهیر قیسی، دبیرکل کمیته های مقاومت مردمی فلسطین در حمله هوایی رژیم صهیونیستی آغاز شد که مبارزان فلسطینی نیز در پاسخ به این ترور، طی چهار روز با بیش از 200 موشک سرزمین های اشغالی را هدف قرار دادند که موجی از وحشت در رژیم صهیونیستی ایجاد کرد.

در همین راستا، ادهم ابو سلیمه، سخنگوی رسمی کمیته عالی امداد و اورژانس فلسطین، شمار شهیدان تجاوزگری ها و حملات وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را 26 تن از جمله برکة مغربی، یک کودک فلسطین اعلام کرد و توضیح داد: حمله اخیر رژیم صهیونیستی که از 8 تا 13 مارس ادامه یافت، منجر به شهادت 26 تن از جمله سه کودک و یک زن فلسطینی شد.

وی ضمن محکوم کردن این تجاوزگری ها که ابتدایی ترین اصول و قوانین اخلاقی و بین المللی را زیر پا می گذارد، پیرامون آسیب دیدگان و مجروح شدگان این حملات صهیونیستی که از جمعه تا سه شنبه ادامه داشت، افزود: طی این تجاوزگری ها مجموعا 96 تن از شهروندان فلسطینی از جمله 39 کودک، مجروح شدند./981/ب902/گ
ارسال نظرات