۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۲۵۵۳۳
امام جمعه تبریز:

دولت آذربایجان نمی تواند موج اسلام خواهی را نادیده بگیرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با تاکید بر اینکه در آینده ای نه چندان دور دولتمردان ضداسلامی آذربایجان در طوفان و موج اسلام خواهی مردم این کشور غرق خواهند شد، افزود: سران آذربایجان بدانند که حرکت‌های ظالمانه آنها در برابر موج توفنده اسلام‌خواهی ملت‌ها به خصوص مردم این کشور دوام نخواهد آورد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن عید نوروز اظهار داشت: این عید بزرگ در ایران قدیم با آداب و رسومی خاصی همراه بوده است که که بعد از ورود اسلام برخی از آنها حذف و برخی تایید شد.

وی با بیان این که اسلام در خصوص رد و یا تایید سنت ها روند معتدلی را در پیش گرفته است، خاطر نشان کرد: ازدیدگاه اسلام آدابی را که مبتنی بر خرافات نبوده و یا موجب وابستگی به ادیان دیگر نشود، تایید می شود اما آدابی از جمله مراسم چهارشنبه سوری بدعت بوده و در هیچ مکتبی در خصوص آنها چیزی نوشته نشده است.

آیت الله شبستری ادامه داد: این گونه مراسم ها بدعتی آشکار بوده و‌ موجب وارد آمدن خسارت جانی و مالی زیادی به مردم می شود و در واقع خود ما هستیم که با اعمال خود موجب نحوست عدد 13 شده ایم و الا این عدد هیچ نحوستی ندارد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از حطبه های نماز جمعه با اشاره به حضور پرشور و میلیونی ملت ایران در انتخابات 12 اسفند اظهار داشت: بازتاب مشارکت بی‌نظیر مردم در پای صندوق‌های رای هنوز پس از گذشت دو هفته ادامه دارد، امروز شاهد تغییر موضع دشمنان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: اوباما در چرخشی 360 درجه‌ای ادعا کرد که حمله نظامی به ایران به ضرر ما تمام خواهد شد و دستاورد دیگری ندارد، این نشان از تاثیرگذاری حضور حماسی ملت در عرصه‌های مختلف به ویژه انتخابات 12 اسفند و راهپیمایی 22 بهمن بوده است

عضو خبرگان رهبری خواستار حضور حماسی ملت در دور دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شد و گفت: انتظار ما از مردم همیشه در صحنه این است که در مرحله دوم انتخابات نیز حضور پررنگ داشته و با انتخاب اصلح، مجلسی متشکل از متعهدان به آرمان‌های امام و انقلاب رقم بخورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گسترش موج اسلام‌گرایی در نقاط مختلف جهان تصریح کرد تحولات بین المللی در حالی هر روز به نفع اسلام رقم می خورد که شاهدیم در همسایگی ما کشور جمهوری آذربایجان تمام توان خود را برای نابودی اسلام به کار گرفته که این امر جای نگرانی است.

آیت الله شبستری ادامه داد: اخیراً شنیده می‌شود که دولت جمهوری آذربایجان در دور جدید مبارزه با اسلام ضمن ممنوعیت حجاب و عفاف، فعالیت مبلغان حوزوی، بستن مساجد و اقدامات ضددینی دیگر، اعلام داشته که نماز جمعه در شرایط و مکان غیرقابل قبولی آن هم در روز شنبه اقامه شود که رویه معاویه و زورگویان تاریخ را پیش گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در آینده ای نه چندان دور دولتمردان ضداسلامی آذربایجان در طوفان و موج اسلام خواهی مردم این کشور غرق خواهند شد، افزود: سران آذربایجان بدانند که حرکت‌های ظالمانه آنها در برابر موج توفنده اسلام‌خواهی ملت‌ها به خصوص مردم این کشور دوام نخواهد آورد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این که حضور پایگاه ‌های نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی در خاک کشور اسلامی جمهوری آذربایجان قابل پذیرش نیست، گفت: باید به سرکردگان این رژیم اعلام کنیم که این قبیل حرکات دوام نداشته و اگر عاقبت ظالمان تاریخ را به یاد ندارند حداقل سقوط دیکتاتورهای منطقه را مدنظر بگیرند و عبرت کنند./935/پ201/س
ارسال نظرات