۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۲۵۵۴۹
راهیان نور (50)؛

رسانه ها ابعاد معنوی سفرهای راهیان نور را منعکس کنند

خبرگزاری رسا ـ یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس با تاکید بر تاثیر گذاری عمیق معنوی اردوهای راهیان نور گفت: رسانه‌ها نقش سفرهای راهیان نور در خودسازی و معنوی شدن فضای جامعه را بیان کنند و با همت رسانه ای، ابعاد معنوی این حرکت را برجسته کنند.
حضور روحانيان در کاروان هاي راهيان نور


حجت الاسلام سید محمد مرتضوی، از رزمندگان دوران دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان اینکه سفرهای راهیان نور از جهات گوناگون موثر است، گفت: راهیان نور، سفر به سرزمینی است که گروهی با عشق به خدا در آن زندگی و با نیت پاک جهاد کرده‌اند و تکلیف الهی را با عمل خودشان انجام داده‌اند.

وی بیان داشت: افراد در این سفر در سیر جریان زندگی جوانانی قرار می‌گیرند که تمام مظاهر دنیوی را رها کردند و با نیت خالص راهی میدان مبارزه شدند و در این راه مشکلات فروانی را که به جان خریدند.

وی با اشاره به زیارت وارث بیان داشت: در این زیارت خطاب به شهدا بیان می کنیم شما پاک بودید و سزمینی که شما در آن دفن شدید پاک شد، استاد جوادی آملی در این باره معتقد است فراز « طبتم و طابت الارض التی فیها دفنتم» منحصر در شهدای کربلا نیست بلکه هر سرزمینی که شهید در آن باشد پاک است.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: این سرزمین دل های نورانی را به خود جذب کرده است و مسافران این منطقه با خاطرات آن سرزمین آشنا می‌شوند که از جهات گوناگون برایشان موثر است و زائر می بیند رزمنده ها چگونه زندگی کردند و چگونه پاک بودند در حالی که فاصله چندانی از نظر زمانی با آنها ندارند.

وی ادامه داد: جوان امروز درک می کند که شهدا در همین جامعه بوده اند و در این منطقه به اوج رسیده اند، پس او هم می تواند با مراقبت و جهاد با نفس تقرب پیدا کند.

این راوی سیره شهدا خاطرنشان کرد: انسان هایی که به این سرزمین رفته‌اند مجذوب این سرزمین شده اند، حتی بنده یک دختر لهستانی را دیدم که نشسته بود و یک صفحه دلنوشته نوشته بود و احساسات خود را به نگارش درآورده بود؛ او در طلاییه روی خاک نشسته بود و می گفت این خاک آرامش می دهد. تاثیر این سفر به گونه ای بود که آن دختر به دین اسلام گروید و مذهب شیعه را اختیار کرد.

وی بیان داشت: تاثیر این سرزمین به گونه ای ات که حتی توریست هایی که از سر کنجکاوی به این جا می آیند، تحت تاثیر قرار می گیرند و متاثر از فرهنگ مقاومت اسلامی می‌شوند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه شهدا الگو هستند، گفت: احیای فرهنگ مقاومت و شهادت و بیان زندگی نامه و خاطرات این نسل، تاثیر فوق العاده ای در مبارزه با تهاجم فرهنگی دارد.

وی ادامه داد: همه آنچه که دشمن در جنگ نرم آماده کرده است است، همانها را راهیان نور در مقابل دارد، دشمن برای تریج فرهنگ خودش و در نهایت استعمار بر ملت ما در صدد است تا بی بند و باری را ترویج کند، نسل جوان را بی هویت کند، در حالی که در سفرهای راهیان نور، با اصل قرار داده شدن احکام اسلامی و آشنایی زایران با تاریخ شکوهمند خود، دارای هویتی اسلامی می شوند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: راهیان نور کار بسیار بزرگ معنوی در کشور ما است و این همه جمعیت راهی این سرزمین می شود که حیف است رسانه ها این را به قلم و تصویر نکشند و از این فضای آماده شده استفاده نکنند.

وی بیان داشت: رسانه ها اتفاقات را از زوایای گوناگون منعکس کنند و نقشی که این سفرها در خودسازی و معنوی شدن فضای جامعه دارد بیان کنند و با همت رسانه ای، ابعاد معنوی این حرکت را برجسته کنند.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: روحانیت روضه خوان شهیدان است و امروز در انتقال فرهنگ شهادت به نسل جوان تلاش دارد تا بدین نحو به ایفای وظیفه خود بپردازد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات