۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۲۵۵۶۰
مدیر حوزه علمیه قم خبر داد؛

ظرفیت پذیرش 10 هزار نفری حوزه‌های علمیه کشور در سال جدید

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این که نام‌نویسی برای ورود به حوزه‌های علمیه تا 31 فروردین ادامه دارد گفت: امسال 10 هزار نفر برای تحصیل در حوزه‌های علمیه پذیرش می‌شوند.
مصاحبه مطبوعاتي حجت الاسلام احمد فرخ فال مدير حوزه علميه قم مصاحبه مطبوعاتي حجت الاسلام احمد فرخ فال مدير حوزه علميه قم حجت الاسلام احمد فرخ فال مدير حوزه علميه قم حجت الاسلام احمد فرخ فال مدير حوزه علميه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد فرخ فال، مدیر حوزه علمیه قم پیش از ظهر 24 اسفند ماه در نشست خبری با تبیین جزئیات ثبت‌نام حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: ثبت نام از 15 اسفند آغاز و تا 31 فروردین سال آینده تنها به صورت اینترنتی ادامه خواهد داشت؛
 
وی با اشاره به این که امسال 10 هزار نفر برای تحصیل در حوزه‌های علمیه پذیرش می‌شوند، اظهار داشت: داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه به نشانی
www.howzeh-qom.ir ضمن ثبت نام در مرحله اول، دفترچه راهنمای ثبت نام را نیز دانلود کنند.

وی زمان برگزاری آزمون حوزه های علمیه سراسر کشور را پانزدهم اردیبهشت سال آتی اعلام کرد و افزود: این آزمون ساعت 9 صبح روز جمعه در 24 مرکز آزمون سراسر کشور برگزار خواهد شد، این مراکز هیچ گونه دخالتی در کفیت پذیرش و امتحان نخواهند داشت؛ آزمون به صورت متمرکز و یکسان و در نزدیک ترین مرکز محل زندگی داوطلب برگزار می شود.

مسؤول حوزه ریاست حوزه های علمیه با بیان اینکه روزهای دریافت کارت آزمون 11 و 12 و 13 اردیبهشت سال آتی خواهد بود گفت: نتایج آزمون در تاریخ 10 خرداد ماه سال جدید در سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه اعلام خواهد شد.

ثبت نام بدون آزمون و شرایط آن
مدیرحوزه علمیه قم شرکت در آزمون را برای تمامی داوطلبان الزامی دانست و تصریح کرد: حافظان کل قرآن کریم، فارغ التحصیلان سطوح مختلف دانشگاه و کسانی که بعد از قبولی در دانشگاه انصراف داده یا خواهند داد می‌توانند در صورت داشتن شرایط ثبت نام، بدون آزمون ورودی، مرحله اول را بگذرانند.

حجت الاسلام فرخ فال حداقل مدرک تحصیلی برای ثبت نام در حوزه های علمیه برای دوره های بلند مدت را پایان مقطع راهنمایی اعلام کرد و گفت: کسانی که می خواهند در دوره کوتاه مدت (سفیران هدایت) شرکت کنند باید حداقل مدرک تحصیلی دیپلم را اخذ کرده باشند.

وی با تذکر این نکته که پذیرفته شدگان سفیران هدایت باید 190 واحد درسی را طی پنج سال بگذرانند خاطر نشان کرد: فارغ التحصیلان این دوره سپس باید در مناطق محرومی که حوزه علمیه مشخص خواهد کرد به میزان مدت تحصیل مشغول تبلیغ شوند؛ همچنین دانشجویان انصرافی با این شرط که یک سال تحصیلی حوزه را قبلا به صورت متفرقه و غیر رسمی سپری کرده باشند می‌توانند بدون آزمون ثبت نام کنند.

مدیرحوزه علمیه قم افزود: توصیه می کنم داوطلبان پس از کسب اطمینان از قبولی خود برای انصراف از دانشگاه اقدام کنند.

وی ثبت نام در حوزه علمیه قم با مدرک سوم راهنمایی را منحصر به ساکنین این استان عنوان کرد و گفت: در مقاطع تحصیلی بالاتر این محدودیت وجود ندارد؛ داوطلبان باید محل سکونت فعلی خود را در فرم ثبت نام یادداشت کنند و درصورتی که پس از قبولی مشخص شود محل زندگی درج شده درست نیست، محل تحصیل فرد با توجه به محل سکونت واقعی تعیین خواهد شد.

مسؤول حوزه ریاست حوزه های علمیه با اشاره به اینکه مدیریت حوزه های علمیه استانهای خراسان های رضوی و شمالی و جنوبی مستقل است گفت: داوطلبان این استانها باید در فرم ثبت نام محل تحصیل خود را تنها از استان‌های هم جوار خود انتخاب کنند؛ استان اصفهان نیز وضعیتی مشابه آنها دارد.

حجت‌الاسلام فرخ فال با توضیح اینکه شرایط ثبت نام و محدودیت‌های سنی به تفکیک مقاطع تحصیلی و منابع آزمون در دفترچه راهنما آمده است تصریح کرد: تنها کسانی که مجموع سالهای دوران تحصیلشان به اضافه 9 سال با میزان سن آنها برابر باشد می توانند در آزمون شرکت کنند./928/پ202/ع

ارسال نظرات