۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۲۵۵۶۹
مدیر حوزه علمیه قم:

مردم روحانیت را محکم ترین پایگاه اسلامی می‌دانند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان قم، حوزه های علمیه را متکفل فرهنگ جامعه دانست و افزود: در زمان غیبت کبری مردم روحانیت را به عنوان محکم ترین پایگاه پاسخگویی احکام الهی می شناسند.
حجت الاسلام احمد فرخ فال مدير حوزه علميه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد فرخ فال، مدیر حوزه علمیه استان قم پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیان متکفل فرهنگ دینی جامعه‌اند و این مسؤولیت را خداوند پس از پیامبران و ائمه اطهار (ع) به عهده ایشان گذاشته است.

وی بر اساس روایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، تبلیغ دین و هدایت جامعه را از وظایف علمای دین دانست و افزود: بیش از هزار سال است که مردم روحانیت را به عنوان محکم ترین جایگاه برای پاسخگویی به سؤولات و احکام الهی می‌شناسند و این پایگاه اسلامی پس از غیبت همواره زیر نظر مراجع عظام اداره شده است.

مسؤول حوزه ریاست حوزه های علمیه با اشاره به موقعیت های ایجاد شده پس از انقلاب گفت: با ایجاد عرصه هایی که در زمان طاغوت برای حوزویان میسر نبود مثل دستگاه قضا، ابعاد مسؤولیت حوزه‌های علمیه فزونی یافت و فرصت انجام وظیفه بیش از پیش پدید آمد.

حجت الاسلام فرخ فال ظرفیت های کنونی حوزه را متناسب با نیاز جامعه ندانست و تصریح کرد: به همین دلیل است که ملت ما در طول زمان غیبت کبری از بین خود جوانان مستعد و علاقه مند را برای کسب علوم دینی تشویق می کنند.

وی با تلاوت آیه 122 سوره توبه گفت: خداوند به رسول خود می فرماید به مردم بگو چرا از هر طایفه و گروهی فرد مستعد برای فراگیری فقه و علوم دینی کوچ نمی کند تا در برگشت به جامعه خود، آنها را انذارکند./928/پ203/ع

ارسال نظرات