۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۲۵۵۷۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

بازگشت به مفاهیم متعالی قرآن تنها را علاج مشکلات جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، تنها را علاج مشکلات جامعه بشری را بازگشت به مفاهیم متعالی قرآنی دانست و تصریح کرد: دوری از مفاهیم قرآنی و کم تقوایی مهم ترین عامل مشکلات و ناهنجاری های بشر امروز است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جمع فعالان قرآنی استان، اجرای برنامه های قرآنی و نهادینه شدن فرهنگ دینی را مهم ترین راه مبارزه با انحرافات فکری دانست.

وی با بیان این که محور تبلیغ فرهیختگان باید قرآن کریم باشد، خاطرنشان کرد: این کتاب آسمانی به همه شبهات و سؤالات مختلف پاسخ های لازم را داده است و باید محور همه امور قرار گیرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی گیلان خاطرنشان کرد: کسانی که درکی از معارف، هدایت، تعالیم قرآن و نهج البلاغه دارند می توانند خودشان را بسازند و به اسلام خدمت و اهل بیت(ع) معرفت پیدا کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، تنها را علاج مشکلات جامعه بشری را بازگشت به مفاهیم متعالی قرآن دانست و تصریح کرد: دوری از مفاهیم قرآنی و کم تقوایی مهم ترین عامل مشکلات و ناهنجاری های بشر امروز است.

حجت الاسلام یاری، مفاهیم قرآنی را تعالی بخش دانست و با بیان این که این مفاهیم ارزشمند باید در همه سطوح زندگی انسان ها نهادینه شود، گفت: اگر در همه لحظات زندگی خود ارزش های دینی و قرآنی را لحاظ کنیم به یقین دچار هیچ انحرافی نخواهیم شد.

وی با بیان این که دشمنان می‌دانند قرآن بیدارگری در انسان‌ها به وجود ‌می‌آورد، خاطرنشان کرد: به همین منظور قرآن را مورد ا هانت قرار می‌دهد و آن را به آتش می‌کشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی، قرآن را کتاب قدرت و عزت دنیا و آخرت دانست و با بیان این که خداوند متعال این کتاب ارزشمند را برای تزکیه روح وجان انسان فرستاده شده است، گفت: خداوند متعال قرآن را بر پیامبر اسلام نازل کرد تا انسان‌ها را از آلودگی‌های دنیوی که انسان را گرفتار آن می‌کند نجات دهد.

حجت الاسلام یاری گفت: قرآن کریم کتاب هدایت و انسان‌سازی و ودیعه گران‌قدر رسول گرامی اسلام و یگانه نسخه شفابخش الهی است که بر مبنای قاعده لطف از طریق وحی در اختیار نوع بشر قرار گرفته است و بر همین اساس فراگیری قرآن کریم و آشنایی و انس با مفاهیم نورانی آن و نیز احکام و مسائل شرعی از مهم‌ترین ضرورت‌های فرهنگی و از وظایف آحاد جامعه اسلامی به شمار می‌رود./950/پ202/س

ارسال نظرات