۰۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۲۵۶۵۵

مرمت بیش از 100 مسجد تاریخی در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ بیش از صد مسجد تاریخی استان آذربایجان شرقی مرمت شده و در اختیار شهروندان و علاقه مندان آثار تاریخی قرار گرفته است.
مرمت بیش از 100 مسجد تاریخی در آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر آذربایجان شرقی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: در راستای تحقق شعار مطرح شده در سال 91 توسط مقام عظمای ولایت و تبیین منویات مقام معظم رهبری در این سال با توانمند سازی بخش های مختلف صنعت گردشگری و حوزه صنایع دستی ، زمینه سازی تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی فراهم شده است.

تراب محمدی افزود: گردشگری و صنایع دستی عرصه های پرظرفیتی هستند که باتمرکز بیشتر بر روی توسعه و فراگیرکردن آنها می توان شاهد اشتغال زایی و تولیدات تقابل توجهی در این زمینه شد.

محمدی اشتغال را یکی از دغدغه های همیشگی رهبر انقلاب و مسئولان دولت عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های گردشگری استان در سال 90 تسهیلات گردشگری آذربایجان شرقی افزایش قابل توجهی یافته بود.

وی در این سخنرانی خطاب به نمازگزاران مومن و متعهد با اشاره به عملکرد ستاد تسهیلات سفر استان در نوروز سال 91 گفت: این ستاد توسعه اماکن اقامتی، توسعه کمی و کیفی مجتمع های بین راهی و همچنین راهنمایان گردشگری و اطلاع رسانی را در دستور کارخود قرار داده بود.

محمدی تشریح کرد: بهره برداری از بیش از 42 مجتمع بین راهی، مرمت و بازسازی هتل های استان و آمادگی 1500 کلاس درس مدارس برای اقامت گردشگران و فعالیت بیش از 215 راهنمای گردشگری از جمله اقدامات ستاد تسهیلات سفر استان در این زمینه به شمار می رود.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان همچنین از آمادگی 30 مسجد استان برای خدمات شبانه روزی به گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: یکی از محورهای اصلی فعالیت در سال گذشته سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی مرمت مساجد تاریخی استان است، در این راستا بیش از صد مسجد تاریخی استان مرمت شده و در اختیار شهروندان و علاقمندان آثارتاریخی قرار گرفته است./935/د102/س
ارسال نظرات