۰۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۲۵۶۵۹
در سال گذشته صورت گرفت؛

اعزام 23 هزار مبلغ در استان اردبیل

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلغات اسلامی اردبیل از اعزام 23 هزار مبلغ خواهر و برادر در استان اردبیل در سال 90 خبر داد.
اعزام مبلغين به روستاها
به گزارش خبرگزاری رسا از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت الاسلام هاشم بهشتی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلغات اسلامی اردبیل اظهار داشت: طی ایام مختلف تبلیغی سال گذشته 23 هزار مبلغ و مبلغه در استان اردبیل به مناطق مختلف شهری و روستایی اعزام شدند.

حجت الاسلام بهشتی تبلیغ دین و ارزش های اسلامی را از وظایف ذاتی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل دانست و گفت: در سال 90 بیش از 23 هزار اعزام مبلغ و مبلغه در استان اردبیل انجام شد که این میزان نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشت.

وی ادامه داد: در جامعه اسلامی هر فرد آگاه و آشنا با مسائل دینی موظف است که مردم را به ارزش‌ها دعوت و از ضد ارزش‌ها باز دارد. در طول تاریخ، مؤمنان به انبیا پس از ایمان خویش نخستین وظیفه خود را ارشاد و دعوت مردم می دانستند. پس از پیامبر اکرم (ص) این سیره ادامه داشت و مسلمانان از هر فرصتی برای تبلیغ اسلام استفاده می کردند.

وی مبلغان را مهمترین ارکان تبلیغ و ترویج تعالیم اسلامی عنوان و گفت: در جهان کنونی کارها میان افراد تقسیم شده است در جامعه اسلامی تبلیغ دین و گسترش معارف و احکام آن برعهده عالمان دینی نهاده شده است و این افراد با تحصیل معارف دینی هم وظیفه دفاع از دین را برعهده دارند و هم رسالت نشر و اشاعه احکام و معارف آن را به انجام می‌رسانند از این رو تبلیغ دین رسالتی است عظیم بر دوش عالمان دینی که باید با تمام وجود به ادای آن همت گمارند.

معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل از همکاری ادارات، نهادهای دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها در اجرای این طرح تبلیغی اشاره کرد و زیر پوشش قرار گرفتن روستاها و مناطق محروم از آموزش را از اولویت‌های این طرح عنوان کرد./935/د102/س
ارسال نظرات