۰۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۲۵۶۶۸
امام جمعه کازرون:

دستگاه های تبلیغی و رسانه ها از برخورد شعاری با نامگذاری سال اجتناب کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون، ضمن تاکید بر بستر و زمینه سازی لازم از سوی قوا جهت تحقق شعار سال، دستگاه های تبلیغی و رسانه ای کشور را به دوری از برخورد شعاری با نامگذاری سال 91 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توصیه کرد.
حجت الاسلام محمد خرسند
حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک سال جدید به ملت شریف ایران و با اشاره به نامگذاری سال 90 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، افزود: این نامگذاری سالانه یکی از شیرینی های عید نوروز است.

وی با بیان اینکه این نامگزاری های جهت دهی به جامعه در یک سال است، اظهار داشت: سال گذشته از سوی رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شد و این مساله و اتفاقاتی که بعدا افتاد نشان داد که مقام معظم رهبری دست دشمن را خوانده بودند و از این رو قبل از اینکه دشمن بخواهد این کار را انجام دهد رهبری اقدام کردند تا اقدامات ما انفعالی نبوده بلکه پیشگیرانه باشد.

حجت الاسلام خرسند با اشاره به اینکه این نامگذاری در استمرار نامگذاری سال گذشته است، تاکید کرد: وقتی دشمن می خواهد از راه اقتصادی به ما ضربه بزند با شعار نمی توانیم با آنها مقابله بکنیم، نخستین اقدام عملی در مقابله با دشمن در جهاد اقتصادی کار و تولید است.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه راه پیشرفت اقتصادی از عرصه تولید می گذرد و ما باید در این جهت حرف برای گفتن داشته باشیم، ابراز داشت: ما باید با حرکت جهادگونه تلاش کنیم که آمار بیکاری در کشور تقلیل پیدا کند و فرهنگ کار نهادینه شود.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: از سویی دیگر باید مصرف را مدیریت کنیم، جلوی قاچاق گرفته شود، از مصرف بی رویه جلوگیری و به کالاهای تولید داخل و ساخت ایرانی توجه ویژه ای شود. البته این امر باید ابتدا از خود دولت شروع شود و دستگاه های اجرایی نیازهای خود را از تولیدات داخلی تامین کنند.

حجت الاسلام خرسند بیان داشت: البته تحقق این مهم مستلزم این است که کیفیت تولیدات داخلی بالا برود و قیمت ها پایین بیاید و اقتصاد رقابتی باشد نه انحصاری.

حجت الاسلام خرسند گفت: باید در صحنه اقتصاد با تولید، کار و تلاش رقابت ایجاد کنیم و به سلیقه مصرف کننده نیز توجه نماییم، مصرف کننده نیاز به کالای خوب دارد، البته در این عرصه نیاز به فرهنگ سازی نیز احساس می شود.

این فعال سیاسی اظهار داشت: باید به موازات تولید به بازار مصرف نیز توجه داشته باشیم، کیفیت ها را بالا ببریم و از سویی دیگر مردم باور داشته باشند که پولی که بابت خرید می دهند کمک به اقتصاد کشور است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در مقابله با تحریم ها دو اصل تولید ملی و مصرف کالای داخلی را مورد عنایت و توجه قرار دادند و در این راستا باید فرهنگ سازی لازم از سوی دولت، مجلس و قوه قضاییه انجام شود و آنها بسترهای لازم را آماده کنند.

حجت الاسلام خرسند از دستگاه های تبلیغی، رسانه ها و رسانه ملی خواست شعار گونه با این مساله برخورد نکنند تا با بحث های کارشناسی و بهره گیری از نظرات متخصصان راه های عملی شدن فرمایش مقام معظم رهبری فراهم شود. /924/ت302/ج

ارسال نظرات