۰۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۱۲۵۷۰۹
راهیان نور(66)؛

مزار نخستین شهید روحانی دفاع مقدس زیارتگاه کاروان راهیان نور حوزه

خبرگزاری رسا ـ طلاب چند استان کشور با حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس به زیارت مزار نخستین شهید روحانی دوران دفاع مقدس، حجت‌الاسلام شهید شریف قنوتی رفتند.
حجت الاسلام شهيد قنوتي، نخستين شهيد روحاني در دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کاروان های راهیان نور طلاب و جمعی از روحانیون اقصی نقاط کشور از مقام شامخ شهیدان روحانی و طلبه حماسه دوران دفاع مقدس به ویژه شهید شریف قنوتی با حضور بر مزار این شهید،تجلیل کرده و بر ادامه راه پرافتخار آنان تأکید کردند.

براساس این گزارش طلاب استان های البرز(کرج)، قم، زنجان و دیگر استان های با تجدید پیمان با شهدا 8 سال دفاع مقدس به زیارت مزار شهید حجت الاسلام شریف قنوتی رفتند.

گفتنی است، حجت‌الاسلام شهید محمد حسن شریف قنوتی، در سوم تیر 1313، در خانواده‌ای مذهبی، در اروند کنار از توابع آبادان به دنیا آمد و تحت تعلیم و تربیت پدر و مادری پارسا و باتقوا قرار گرفت.

براساس این گزارش محمد حسن از همان دوران کودکی، کلام وحی را در ذره ذره وجود خویش جای داد تا یاری‌‏رسان تشنگان هدایت باشد و پرتویی از روح بلند اسلام و هدف والای آن را بر عاشقان این دین مبین عرضه دارد.

وی در دامان پدر و مادری پرورش یافت که از همان اوان کودکی، او را با نور علم و تقوا آشنا کردند، او به دلیل علاقه‏‌ای که به روحانیت و علوم دینی داشت، به کسب معارف دینی و اسلامی روی آورد و با هوش سرشار خود، مدارج کمال را به سرعت پیمود.

حجت الاسلام شهید محمد حسن شریف قنوتی با شروع جنگ تحمیلی، نخستین ستاد کمک‌رسانی و پشتیبانی جنگ را در بروجرد دایر کرد و برای کمک به جبهه‏‌های نبرد، در سوم مهر 1359 همراه کاروانی متشکل از 21 کامیون آذوقه، به خرمشهر رفت؛ او پس از بازگشت از خرمشهر، گروه‏‌هایی از جوانان بروجرد را سازمان‏دهی کرد و دوباره به خرمشهر بازگشت.

در آنجا با تشکیل گروه الله اکبر که بعدها به «لشکر الله‏اکبر» تبدیل شد و گروهان‌‏های مقاومت، چندین بار شهر را از خطر سقوط نجات داد و در شرایطی که عراق توان نظامی عظیمی را برای اشغال خرمشهر بسیج کرده و توان نظامی خرمشهر برای دفاع تنها سیزده دستگاه تانک بود و سپاه خرمشهر و شهید جهان‌‏آرا، با تمام توان در حفظ شهر می‏‌کوشیدند و حجت الاسلام شهید شریف قنوتی مسؤولیت تأمین مهمات را بر عهده گرفت.

لازم به ذکر است حجت الاسلام شهید شریف قنوتی از نخستین روحانیونی بود که به جمع مدافعان خرمشهر در مهرماه 1359 پیوست و همواره در طول دفاع جانانه خرمشهر در صف نخست نبردهای تن به تن با دشمن ایستاد و به درجه رفیع شهادت نایل شد.

شایان ذکر است مزار گلگون کفن شهید والامقام حجت الاسلام شریف قنوتی در گلزار شهدای گمنام آبادان می باشد.

گفتنی است حجت الاسلام شهید شریف قنوتی در حالی در خرمشهر به شهادت رسید که لباس روحانیت بر تن داشت، دشمن بعثی پس از به شهادت رساندن این شهید، عمامه او را بر سرنیزه تفنگ‌های خود زد و اعلام کرد: «یک خمینی کشتیم»./9458/پ202/س

ارسال نظرات