۰۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۱۲۵۷۱۵
رییس دادگاه های عمومی و انقلاب تبریز:

اسلام اهمیت ویژه ای به حقوق و کرامت انسانی داده است

خبرگزاری رسا ـ رییس دادگاه های عمومی و انقلاب تبریز گفت: دفاع کمیسیون حقوق بشر اسلامی از حقوق انسان ها و مظلومان جامعه امر مقدسی است.
اسلام اهمیت ویژه ای به حقوق و کرامت انسانی داده است
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر شمالغرب کمیسیون حقوق بشراسلامی، حجت‌الاسلام علی اصغر هوشیاری زرنقی امروز در دیدار دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی و همیاران حقوق بشر اظهار داشت: اسلام اهمیت خاصی به حقوق و کرامت انسانی داده است، چنانکه بسیاری از آیات، احادیث و روایات وارده با مضامین انسانی بوده است.

وی گفت: دفاع از حقوق مظلومین و جلوگیری از تعدی از حقوق دیگران یک وظیفه دینی و مقدسی بوده و لازم است همگان در این مسیر تلاش نمایند.

وی با اشاره به اینکه دادگستری همواره به دنبال دفاع از مظلوم و رفع ظلم بوده است افزود: ممکن است فردی به دلیل عدم ارائه مستندات قانونی نتواند حقانیت خود را در دادگاهی به اثبات رساند ولی قضات ما چه در مرحله بدوی و چه در مرحله تجدیدنظر تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا در صورت بی گناهی فردی وی را تبرئه و داد مظلوم را از ظالم بستانند.

رئیس دادگستری شهرستان تبریز با بیان اینکه اقدامات کمیسیون حقوق بشراسلامی در دفاع از حقوق مردم قابل تقدیر است افزود: بی شک حضور فرد شریفی همچون حجت الاسلام شریفی در جایگاه ریاست هیئت امنای آن ، بر قدر و منزلت آن افزوده و این کمیسیون خواهد توانست با حضور افراد علمی و حوزوی به اهداف از پیش تعیین شده در دفاع از حقوق و کرامت انسانی دست یابد.

حجت الاسلام هوشیاری زرنقی در خاتمه ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری علمی و حقوقی با کمیسیون حقوق بشراسلامی ، برای دست اندرکاران آن در دفتر تبریز آرزوی سلامتی و موفقیت کرد./935/د103/س
ارسال نظرات