۰۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۲۵۷۲۱
عضو خبرگان رهبری:

تلاش فقیهانه و انقلابی آیت الله قره باغی را نمی توان انکار کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: نخستین کسی که در ارومیه نام امام خمینی(ره) را آشکارا به زبان آورده و به صورت علنی خود را مطیع و پیرو بنیانگذار کبیر انقلاب معرفی کردند، مرحوم آیت الله قره باغی بود.
حجت الاسلام و المسلمين قريشي
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با تسلیت ارتحال عالم ربانی، آیت الله قره باغی به خانواده و مردم شهید پرور استان، گفت: مرحوم آیت الله قره باغی بدون شک یکی از مجتهدین مسلم دین بود که تلاش های فقیهانه ایشان در راستای اعتلای فرهنگ و معارف اسلامی را نمی توان انکارکرد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت الله قره باغی در مبارزات حق علیه باطل از ابتدای شکل گیری مبارزات علیه رژیم منحوس پهلوی در صف مقدم قرار داشتند، بیان کرد: نخستین کسی که در ارومیه در مسجد حاج جواد این شهرستان نام امام خمینی(ره) را آشکارا به زبان آوردند و به صورت علنی خود را مطیع و پیرو بنیانگذار کبیر انقلاب معرفی کردند مرحوم آیت الله قره باغی بود.

وی همچنین به دوران نمایندگی آیت الله قره باغی در مجلس شورای اسلامی در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود همه مخالفت ها، ایشان تلاش های زیادی برای عزل بنی صدر کردند چون متوجه شده بودند که این فرد مشابهتی با آرمان های انقلاب ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در ادامه تصریح کرد: تاسیس بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق سید الشهدا در شهرستان ارومیه یکی از آثار ماندگار این عالم برجسته است که در رفع بسیاری از مطالبات قشرهای مختلف موثر است.

15 جلد تالیفات چاپ نشده آیت الله قره باغی

عضو خبرگان رهبری با بیان این که این عالم ربانی در طول عمر بیش از هفتاد ساله خویش همواره یکی از فقهای متعهد و خستگی ناپذیر بودند، اظهار کرد: 15 جلد از تالیفات مرحوم آیت الله قره باغی در رابطه با فقه اسلامی وجود دارد که هنوز به چاپ نرسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی اظهار امیدواری کرد این تالیفات و دست نوشته ها با همت و عزم جدی فرزندان و همچنین حمایت های مسؤولان برای استفاده جامعه هر چه زودتر به چاب برسد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در پایان با تسلیت مجدد این ضایعه عظیم به خانواده آیت الله قره باغی و ملت شهید پرور و انقلابی استان، از محضر خداوند برای ایشان علو درجات و رحمت مسالت کرد.

گفتنی است، آیت الله سید علی اکبر قره باغی(ره) از علمای برجسته ارومیه، و نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، روز سه شنبه هشتم فروردین بر اثر بیماری در شهر مقدس قم دارفانی را وداع گفت.936/ت302/س
ارسال نظرات