۰۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۲۵۷۲۲
حجت الاسلام و المسلمین حسنی:

اندیشه و رفتار آیت الله قره باغی در راه اعتلای اسلام ناب صرف شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه گفت: با توجه به شناختی که از مرحوم آیت الله قره باغی دارم، می توان گفت که به سبب علاقه فراوان ایشان به دین اسلام اعمال، رفتار، عقاید و کردارشان همگی برای نشر، توسعه و اعتلای فرهنگ دین ناب محمدی به کار گرفته شده است.
حجت الاسلام و المسلمين حسني امام جمعه اروميه حجت الاسلام و المسلمين حسني امام جمعه اروميه
حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با تسلیت درگذشت آیت الله قره باغی به خانواده ایشان، جامعه روحانیون و مردم آذربایجان غربی، اظهار کرد: ارتحال این عالم ربانی بدون شک ضایعه ای سنگین و گران برای جامعه و مردم استان است.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله قره باغی یک مجتهد در معنای واقعی کلمه بود، از ایشان عنوان ستون دین اسلام یاد کرد و افزود: این عالم ربانی عمر ارزشمند خود را در راه اعتلای دین اسلام و معارف قرآنی صرف کرد.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: با توجه به شناختی که از سال های پیش از مرحوم آیت الله قره باغی دارم، می توان گفت که به سبب علاقه فراوان ایشان به دین اسلام اعمال، رفتار، عقاید و کردارشان همگی برای نشر، توسعه و اعتلای فرهنگ دین ناب محمدی به کار گرفته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسنی همچنین به سابقه مبارزانی آیت الله قره باغی اشاره کرد و اظهار داشت: این عالم ربانی نیز در مبارزات حق علیه باطل همیشه در صف اول قرار داشتند.

نماینده ولی فقیه در آرذبایجان غربی خاطرنشان کرد: در جلساتی که با ایشان داشتم در مباحث مختلف همیشه راهکارهای نوع و بدیعی ارائه می دادند و عالی ترین تصمیم ها را اتخاذ می کردند و مجموعه نظرات ایشان در مباحث مختلف راهگشا، کامل و جامع بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسنی در پایان از دست دادن این عالم و مجتهد بزرگوار را برای مردم شریف استان فاجعه خواند و اذعان کرد: علم، تعهد، تخصص، مسؤولیت پذیری و درایتی که در آیت الله قره باغی سراغ دارم بدون شک جبران چنین ضایعه ای را به مراتب سخت تر می سازد.

گفتنی است، آیت الله علی اکبر قره باغی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری صبح روز گذشته در اثر عارضه سرطان روده پس از سه روز بستری شدن در یکی از بیمارستانهای قم دار فانی را وداع گفت.

آیت الله قره باغی در سال 1359 شمسی از سوی مردم ارومیّه به نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز انتخاب شد که در آن مجلس در طرح عدم کفایت بنی صدر برای ریاست جمهوری تلاش زیادی کرد.

ایشان از سال 1378 نیز به عنوان نماینده مردم این استان به مجلس خبرگان رهبری راه یافتند./936/ت302/س

ارسال نظرات