۰۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۲۵۷۳۹
پژوهشگر حوزه علمیه قم:

در اجرای شعار تولید ملی به فرهنگ سازی نیازمندیم

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر حوزه علمیه قم گفت: سرمایه ایرانی باید در راستای اعتلای جمهوری اسلامی ایران باشد و گردش ثروت بر اساس گسترش نیروی کار ایرانی باشد.
سال توليد ملي ، حمايت از کار و سرمايه ايراني
حجت الاسلام محمدرضا بابایی، پژوهشگر حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: نامگذاری هر سال از سوی مقام معظم رهبری بر اساس نیازهای کشور صورت می گیرد و ارشاد های معظم له مربوط به پیشرفت های جامعه است.
 
وی گفت: امسال سال تولید ملی نامیده شد تا مردم و مسؤولان از نظر اقتصادی به استقلال برسند و خودکفایی در کشور مستقر شود.

محقق حوزه علمیه بیان داشت: باید به مقوله تولید ملی دامن زده شود و از کار و صنعت ایرانی حمایت شود تا چرخ های اقتصاد به نفع منافع عالی کشور رقم خورد.
 
وی گفت: تولید ملی به این معنا است که هر چه جامعه نیاز دارد با توجه به افکار نخبگان جوان در داخل کشور تولید کنیم تا از خارج بی نیاز شویم.
 
استاد حوزه علمیه قم گفت: سرمایه ایرانی باید در راستای اعتلای جمهوری اسلامی ایران باشد و گردش ثروت بر اساس گسترش نیروی کار ایرانی باشد.
 
وی با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در بین زائران و مجاوران مشهد مقدس، اظهار داشت: معظم له خواستند تا از خرید کالای خارجی امتناع شود و از تولید کنندگان خواستند تا کیفیت را بالا ببرند تا رقیب برای مصرف کالای خارجی باشند.
 
این محقق حوزه علمیه اظهار داشت: حمایت از کار و سرمایه ایرانی ایجاب می کند تا افراد متمکن اکتفا به سود بانکی نکنند و سرمایه های خود را از بانک ها خارج کرده و جهت تولید ملی به کار گیرند تا ایجاد اشتغال شده و خرید اجناس خارجی به حداقل برسد.

امام جمعه زرین دشت فارس گفت: با توجه به این که در سی و سه سال گذشته تلاش های دولتمردان برای پائین آوردن تورم و ایجاد اشتغال موفقیت چندانی نداشته است، عملی سازی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی می تواند به این مهم بپردازد.
 
حجت الاسلام بابایی گفت: معظم له اظهار امیدواری کردند با همکاری دولت و مجلس و تصویب قوانین راهگشا، زمینه تولید ملی که اعتمادسازی برای جذب سرمایه های افراد متمکن و اشتغال برای کارگران ایرانی است، ایجاد شود.
 
وی گفت: عملی شدن شعار امسال نیازمند فرهنگ سازی است و بر روحانیون، ائمه جمعه و جماعات و حوزه های علمیه است در جهت فرهنگ سازی برای مردم گام بردارند و کمک کنند تا در پایان سال شاهد رشد تولید ملی و به کارگیری سرمایه های داخلی و اشتغال برای جوانان ایران اسلامی باشیم. /909/ت302/س
ارسال نظرات