۱۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۲۵۷۶۰
عضو خبرگان رهبری:

آیت الله قره باغی از فقهای مدافع حریم ولایت فقیه بود

خبرگزای رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: آیت الله قره باغی از علمای وارسته و از شاگردان ممتاز امام خمینی(ره) بود که با درک صحیح از مکتب و آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همیشه مدافع حریم ولایت فقیه بود.
حجت الاسلام و المسلمين سيد علي اكبر قريشي نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در آیین تشییع پیکر آیت الله قره باغی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، با تسلیت ارتحال عالم ربانی، به ساحت مقدس امام زمان(عج) و نائب بر حق ایشان مقام معظم رهبری، مردم شهید پرور استان و خانواده آیت الله قره باغی، گفت: مرحوم آیت الله قره باغی بدون شک یکی از مجتهدین مسلم دین بود که تلاش های فقیهانه ایشان در راستای اعتلای فرهنگ و معارف اسلامی را نمی توان انکارکرد.

وی ادامه داد: آقایان به خوبی می دانند که افرادی که برای عضویت در مجلس خبرگان رهبری انتخاب می شوند باید به درجه ممتازی از اجتهاد رسیده باشند و باید در آزمون های سخت فقهی و اجتهادی قبول شوند؛ اما آیت الله قره باغی به سبب سطح بالای عملی و دینی در هنگام انتخاب از افرادی بودند که مشمول این آزمون نشدند و این از افتخارات دینی استان ما است و من به شخصه از این افتخار برخود می بالم.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت الله قره باغی در مبارزات حق علیه باطل از ابتدای شکل گیری مبارزات علیه رژیم منحوس پهلوی در صف مقدم قرار داشتند، بیان کرد: نخستین کسی که در ارومیه در مسجد حاج جواد این شهرستان نام امام خمینی(ره) را آشکارا به زبان آوردند و به صورت علنی خود را مطیع و پیرو بنیانگذار کبیر انقلاب معرفی کردند مرحوم آیت الله قره باغی بود.

وی همچنین به دوران نمایندگی آیت الله قره باغی در مجلس شورای اسلامی در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود همه مخالفت ها، ایشان تلاش های زیادی برای عزل بنی صدر کردند چون متوجه شده بودند که این فرد مشابهتی با آرمان های انقلاب ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در ادامه تصریح کرد: تاسیس بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق سید الشهدا در شهرستان ارومیه یکی از آثار ماندگار این عالم برجسته است که در رفع بسیاری از مطالبات قشرهای مختلف موثر است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در پایان با تسلیت مجدد این ضایعه عظیم به خانواده آیت الله قره باغی و ملت شهید پرور و انقلابی استان، از محضر خداوند برای ایشان علو درجات و رحمت مسالت کرد.

گفتنی است، آیت الله سید علی اکبر قره باغی(ره) از علمای برجسته ارومیه، و نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، روز سه شنبه هشتم فروردین بر اثر بیماری در شهر مقدس قم دارفانی را وداع گفت./936/پ202/س

ارسال نظرات