۱۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۲۵۷۶۳

برپایی خیمه های معرفت در جوار امامزادگان آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ در راستای اجرای طرح آرامش بهاری و با حضور روحانیان و مبلغان حوزوی خیمه های معرفت در جوار امامزادگان آذربایجان شرقی برپا شده است.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي
حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: در قالب طرح سراسری آرامش بهاری طی ایام تعطیلات نوروزی خیمه های معرفت در جوار امامزادگان آذربایجان شرقی برپا شده است.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در 42 امامزاده استان پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی است، گفت: هدف از اجرای این طرح ، مشارکت در تسهیلات سفرهای نوروزی و خدمت رسانی شایسته به مسافران نوروزی و نیز تحقق منویات مقام معظم رهبری در تبدیل امامزاده ها به قطب های فرهنگی می باشد.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه روحانیان مستقر در خیمه های معرفت پاسخگوی شبهات و سؤالات دینی گردشگران هستند، گفت: مبلغان حوزوی هم اکنون در 20 امامزاده از مجموع 42 امامزاده تعریف شده، حضور دارند و در سه امامزاده سیدحمزه تبریز، سیداسماعیل میانه و سید محمد نوجه مهر جلفا ، خیمه های معرفت به مورد اجرا گذاشته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند فعالیت دبیرخانه کنگره دو روزه بزرگداشت شیخ سلار، نخستین فقیه شیعی ایرانی و بنیانگذار حوزه علمیه نجف، افزود: فراخوان دریافت مقاله در 12 محور برای تبیین ابعاد شخصیتی و فقهی شیخ سلار منتشر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان اینکه دبیرخانه کنگره به ریاست آیت الله مجتهدشبستری فعالیت می کند، خاطر نشان کرد: حضور آیت الله سبحانی در کنگره بین المللی بزرگداشت شیخ سلار قطعی است و آیت الله جوادی آملی نیز برای این کنگره، پیامی صادر خواهند کرد.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: زندگانی و سیره علمی و عملی، اساتید و شاگردان، دیدگاه صاحب نظران نسبت به شیخ، مبانی وقف در اندیشه فقهی شیخ سلار، تاثیر اندیشه های فقهی، اصولی و کلامی، مبانی اجتهادی شیخ سلار، نوآوری های فقهی، اصولی و .. شیخ از مهمترین محورهای مقالات این کنگره خواهد بود.

وی فقه سیاسی در اندیشه شیخ سلار، موقعیت سیاسی اجتماعی شیخ سلار و نقد اندیشه های فقهی، اصولی و کلامی شیخ سلار را از دیگر محورهای مقالات کنگره برشمرد و گفت: همزمان با برگزاری کنگره بزرگداشت شیخ سلار نختسین فقیه شیعی ایرانی؛ وضعیت حوزه علمیه در عصر آن عالم وارسته و موقعیت علمی فرهنگی مدارس علمیه عصر شیخ سلار مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال مقالات 15 تیرماه سالجاری است، گفت: علاقه‌مندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه کنگره واقع در تبریز – خیابان آزادی – اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی اتاق 208 ارسال و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 3369087-3368554-0411 تماس داشته و به سایت www.sharghi.awqaf.ir مراجعه کنند.

حجت الاسلام حسینی، در بخش دیگری از سخنان خود از احیای 10 هزار رقبه از موقوفات ربع رشیدی در تبریز طی سال 91 خبر داد و افزود: احیای این میزان رقبه از مجموع موقوفات ربع رشیدی، در راستای تحقق نیت واقف در حوزه های پزشکی و علمی صورت می گیرد که گام موثری برای بازیابی جایگاه درخشان این موقوفات به حساب می آید.

وی در ادامه از اخذ موافقت تاسیس اداره اوقاف و امور خیریه یا نمایندگی این مجموعه اداری در پنج نقطه از آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: طی سال 91 در شهرستان های میانه، هریس و هشترود به همراه دو ناحیه در تبریز اداره اوقاف و امور خیریه راه اندازی و آغاز به فعالیت خواهد کرد./935/پ203/س
ارسال نظرات