۱۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۲۵۷۶۷
نماینده ولی فقیه در اردبیل:

درایت و فقاهت آیت الله قره باغی فخر بزرگی برای مردم آذربایجان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل گفت: درایت، هوشمندی و فقاهت این عالم جلیل القدر، فخر و شرف بزرگی است که نصیب ملت و جامعه بزرگ آذربایجان غربی شده است.
سيدحسن عاملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، امروز در مراسم تشییع پیکر آیت الله سید علی اکبر قره باغی این ضایعه را از دست دادن سرمایه ای بزرگ برای مجلس خبرگان رهبری دانست که مایه حزن و اندوه تمامی اعضا شده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی از دیرباز خاستگاه علمای بزرگوار و فقهای عالیقدر بوده است، اظهار داشت: علماء با هوش و درایت خود جامعه را به سمت تعالی حرکت می دهند که این استان نیز از این حیث گوهرهای بسیاری را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید عاملی با اشاره به فضایل اخلاقی و اعتقادی آیت الله قره باغی اظهار کرد: درایت، هوشمندی و فقاهت این عالم جلیل القدر، فخر و شرف بزرگی برای ملت و جامعه بزرگ آذربایجان غربی است.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر تلاش حوزه های علمیه استان برای تربیت علمایی مجتهد، خاطرنشان کرد: تربیت روحانیون برای جایگزینی این علمای بزرگوار امری سخت و دشوار است که باید حوزه های علمیه با تلاش روزافزون زمینه را برای تربیت علمایی مجتهد فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در پایان پیام تسلیت آیت الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری و دیگر اعضای هیئت رئیسه این مجلس را به مردم، مسؤولان استانی و خانواده آیت الله قره باغی ابلاغ کرد.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین حسن نمازی، نماینده مردم آذربایجان غربی در خبرگان رهبری نیز در این آیین، پیام تسلیت هیات رئیسه و اعضای مجلس خبرگان را قرائت کرد.

مراسم تشییع پیکر آیت الله سید علی اکبر قره باغی پیش از ظهر امروز در میان حزن و اندوه مردم متدین، مسؤولان و روحانیت در ارومیه برگزار شد.

یادآور می شود، پیکر آیت الله سید علی اکبر قره باغی برای خاک سپاری در جوار حرم حضرت معصومه (س) امشب به قم منتقل می شود./936/پ202/س
ارسال نظرات