۱۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۲۵۷۶۸
از ابتدای تعطیلات نوروزی؛

بیش از 1میلیون نفر در اماکن متبرکه گیلان حضور یافتند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از حضور بیش از یک میلیون نفر در بقاع استان در 9روز نخست امسال خبر داد و گفت: حضور مسافران نوروزی در اماکن متبرکه استان نسبت به سال گذشته از رشد مناسبی برخوردار بوده است.
بقاع متبرکه
حجت الاسلام ولی عادلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در رشت اعلام کرد: طرح نورزی آرامش بهاری در 105 بقعه متبرکه گیلان در حال برگزاری است.

مدیرکل اوقاف گیلان اظهار کرد: خیمه های معرفت طرحی فرهنگی است که در دوبقعه شاخص ملی خواهر امام(س) و امام زاده هاشم(ع) رشت در حال برگزاری است.

وی از حضور بیش از یک میلیون نفر در بقاع استان گیلان در 9روز نخست امسال خبر داد و گفت: همه امکانات در اماکن متبرکه برای استقبال از مسافران نوروزی آماده شد.

حجت الاسلام عادلی، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را یکی از سیاست های مهم سازمان اوقاف اعلام کرد و ادامه داد: بقاع متبرکه و امامزادگان بهترین مکان برای رسیدن به آرامش معنوی هستند که باید بیشتر تقویت شود.

وی همچنین با اشاره به این که طرح خیمه های معرفت ویژه کودکان و نوجوانان با هدف استفاده از تکنولوژی روز برای بیان معارف دینی و پاسخگویی به شبهات دینی دایر شده است، گفت: ده روحانی اعزامی از قم مجری برگزاری این طرح در دو بقعه شاخص ملی گیلان هستند.

مدیرکل اوقاف گیلان در پایان اظهار داشت: طرح آرامش بهاری با مراسم ویژه تحویل سال نو آغاز شده و با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی شامل، برگزاری نماز جماعت، راه اندازی دفاتر مشاوره، پاسخگویی به مسایل شرعی و برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و خیمه های معرفت تا 14 فروردین ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود بیش از 18 هزار موقوفه در مناطق مختلف استان، سابقه قدمت وقف در گیلان را 500 ساله خواند و بیان داشت: وقف برخواسته از فطرت و نوعدوستی انسان بوده و علت جاودانگی وقف نیز بر همین موضوع است.

حجت الاسلام عادلی با بیان این که براساس آموزه های دینی وقف نوعی سرمایه گذاری است که همه سودش به شخص واقف می رسد و بهترین ذخیره برای قیامت و آخرت است، خاطرنشان کرد: وقف افزون بر این که در آموزه های دینی جایگاهی والایی دارد، امری فطری است و براساس فطرت نوع دوستی انسان انجام می شود./950/پ202/س
ارسال نظرات